بازدید 3276

بازرس سازمان ملل در امور سوریه: استعفا می‌دهم

وی اعلام کرد: شورای امنیت فاقد اراده سیاسی در سوریه است
کد خبر: ۷۱۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 07 August 2017
یکی از بازرسین کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره سوریه با انتقاد از فقدان اراده سیاسی شورای امنیت در کشف حقیقت و اجرای عدالت در سوریه، از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از فرانس پرس، «کارلا دل پونته» یکی از ۳ عضو کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره سوریه از قصد خود برای کناره گیری از این سمت خبر داد و انگیزه اصلی از اتخاذ چنین تصمیمی را فقدان حمایت سیاسی شورای امنیت از تلاش وی و همکارانش عنوان کرد- مسئله ای که عملا حصول نتیجه از کار کمیسیون را غیر ممکن می کند.

دل پونته ۷۰ ساله که در کارنامه خود سابقه تحقیق پیرامون جرائم جنگی رواندا و یوگسلاوی را دارد، در این باره گفت: من این کمیسیون را که فاقد اراده سیاسی است، ترک می کنم. مادامیکه شورای امنیت کاری انجام نمی دهد، من نیز قدرتی ندارم. ما  ناتوان هستیم و عدالتی هم برای سوریه در میان نیست.

گفتنی است کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره سوریه سال ۲۰۱۱ میلادی تاسیس شد تا به مسائلی چون نقض حقوق بشر از سوی هر یک از طرفین درگیری بپردازد با این حال تا کنون شورای امنیت هیچ گونه تمایلی برای رسیدگی به جرایمی که در طول ۶ سال و نیم جنگ سوریه رخ داده، از خود نشان نداده است.

دل پونته در سال میلادی ۲۰۱۳، دولت های غربی را با بیان این مطلب که سازمان ملل به معارضین سوری از بابت استفاده از گاز سارین علیه مردم یه شدت مظنون است، شوکه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار