بازدید 2960

صدور ۶۲ هزار ویزای حج برای ایرانی‌ها

کد خبر: ۷۱۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 06 August 2017
«حمید محمدی» با اشاره به روند عادی صدور ویزای حج برای ایرانی‌ها، گفت: تا کنون نزدیک به ۶۲ هزار ویزا برای زائران ایرانی صادر شده است.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان حج و زیارت که روز یکشنبه ۱۵ مردادماه وارد شهر مدینه شد و به جمع زائران ایرانی حاضر در عربستان پیوست، اظهار کرد: تا امروز ۶۲ پرواز به مدینه منوره انجام شده و حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از زائران و عوامل اجرایی به عربستان منتقل شده‌اند.

وی با بیان این که اعزام به مدینه منوره تا ۳۰ مرداد ادامه دارد، اظهار کرد: از ۱۹ مردادماه پروازهای مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده انجام می‌شود و تا سوم شهریورماه تمام زائران به سرزمین وحی مُشرف خواهند شد.

رییس سازمان حج و زیارت درباره روند اعزام زائران از طریق شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی و سعودی، گفت: از آغاز عملیات اعزام زائران تاکنون بیشتر اعزام‌ها از طریق هواپیمایی ایران‌ایر انجام شده و حدود سه هزار زائر هم توسط هواپیمایی سعودی منتقل شدند.

محمدی با اشاره به تلاش هواپیمایی جمهوری اسلامی برای انتقال زائران، اظهار کرد: امیدواریم شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند و درصد بیشتری از زائران توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی منتقل شوند.

وی به ارزیابی های انجام شده در زمینه حمل و نقل، تغذیه و بهداشت زائران در سرزمین وحی اشاره کرد و افزود: به طور کلی در این سه حوزه وضعیت خوب است، در حوزه بهداشت هم مشکلی در مورد بیمارستان داشتیم که خوشبختانه امروز این مساله حل و بیمارستان مدینه بازگشایی شد.

به گفته او، شب گذشته (شنبه) نخستین گروه زائران از مدینه منوره به مکه مکرمه مشرف شدند که سیر عزیمت زائران به صورت روزانه ادامه خواهد داشت. در حال حاضر حدود ۵۵۰۰ نفر از زائران ایرانی به مکه مکرمه منتقل شده اند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین درباره حمل و نقل زائران در طول مناسک حج، توضیح داد: در مدینه النبی که هتل های محل اسکان زائران نزدیک به حرم قرار دارد، با مشکلی مواج نیستیم، اما در مکه مکرمه همه کشورها با مساله پراکندگی هتل ها مواجه هستند که این موضوع هم از طریق استفاده از خطوط اتوبوسرانی حل می شود.

محمدی گفت: مکه مکرمه به پنج منطقه برای انجام عملیات حمل و نقل زائران تقسیم و خطوط اتوبوسرانی در کارت زائران درج شده است و امیدواریم هیچ مشکلی در زمینه رفت و آمد زائران نداشته باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان