بازدید 5423

امضای قرارداد نوسازی پالایشگاه تبریز با کره ای ها

شرکت‌ مهندسی و ساختمان اس کی در کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که با شرکت پالایش نفت تبریز قراردادی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار برای نوسازی و ارتقای پالایشگاه تبریز امضا کرده است.
کد خبر: ۷۱۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 06 August 2017
شرکت‌ مهندسی و ساختمان اس کی در کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که با شرکت پالایش نفت تبریز قراردادی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار برای نوسازی و ارتقای  پالایشگاه تبریز امضا کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت‌ مهندسی و ساختمان اس کی طی بیانیه ای گفته است که این پروژه شامل ارتقای پالایشگاه نفت تبریز با ظرفیت پالایش روزانه  ۱۱۰ هزار بشکه می شود که در سال ۱۹۷۶ ساخته شده است و در شمال غربی ایران واقع است. 

امضای قرارداد نوسازی پالایشگاه تبریز با کره ای ها

طبق گزارش ها این توافقنامه در حضور مقام‌های عالی‌رتبه دولتی و پارلمانی ایران و کره جنوبی با هدف تبدیل نفت کوره به فرآورده های با ارزش بالاتر مطابق استاندارد یورو ۵ امضا شد.

در بیانیه ی ذکر شده آمده است که بر اساس این توافق، کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های مهندسی و ساختمان اس کی کره جنوبی و طراحی ساختمان نفت ایران، قرار است تامین فاینانس و اجرای پروژه ارتقای فناوری و کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه تبریز را بر عهده گیرند.

با امضای این توافقنامه ۴۸ ماهه، تولید نفت کوره از ۲۰ درصد ظرفیت فعلی پالایشگاه تبریز به کمتر از دو درصد کاهش خواهد یافت و ارتقای کیفی فرآورده‌های پالایشگاه از جمله بنزین، گازوئیل، تأسیسات گوگردزدایی و دیگر تأسیسات این پالایشگاه وارد فاز اجرایی و عملیاتی می‌شود.

آن طور که در ویکی پدیا آمده است پالایشگاه نفت تبریز شرکت پالایش نفت ایرانی است، که در جنوب غربی تبریز مستقر می‌باشد. مراحل اجرایی این پالایشگاه از سال ۱۳۵۳ آغاز شد و در سال ۱۳۵۶ به پایان رسیده‌است. نفت خام مورد نیاز پالایشگاه تبریز توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و از میدان نفتی اهواز، توسط یک خط لوله ۱۶ اینچ تأمین می‌شود. شرکت پالایش نفت تبریز دارای ۱۴ واحد پالایش و ۱۰ واحد سرویس‌های جانبی می‌باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان