بازدید 2795

جهان به دنبال تعامل و همفکری با ایران است

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس معتقد است که حضور هیات های خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور به معنای علاقه جهانی به تعامل و همفکری با ایران است.
کد خبر: ۷۱۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 06 August 2017
اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور 105 هیات خارجی اظهار داشت:  کشورهای زیادی در تحیلف حضور پیدا کردند، این در حالی است که عربستان سعی داشت با زر و زور رؤسای بسیاری از کشورها را برای ملاقات با ترامپ دعوت کند اما در کشور ما برای یک مراسم تحلیف و با یک دعوتنامه رسمی حدود 105 هیأت حضور پیدا کردند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:  برخلاف تبلیغاتی که آمریکا و اسرائیل و عربستان علیه ایران در فضای بین الملل ایجاد کردند، جمهوری اسلامی ایران  در برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهوری جایگاه ویژه و منحصربفردی از خود نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورها به دنبال همفکری و تعامل با جمهوری اسلامی هستند، عنوان کرد: آنها منافع خود را در همراهی با ایران مقتدر و امن می دانند.

این نماینده مجلس با اشاره به مراسم تنفیذ عنوان کرد: مقام معظم رهبری هم در تنفیذ فرمودند که جمهوری اسلامی تعامل گسترده با جهان داشته باشد و در مراسم تحلیف عملا نشان دادیم که با جهان تعامل داریم و با کشورهای که ایده برد-برد را دنبال می کنند می توانند ارتباط خوبی با ما داشته باشند.

سلیمی ادامه داد: و کسانی که بخواهند با زور و تخریب با کشور ما برخورد کنند جایگاهی در روابط سیاسی ما نخواهند داشت، از سوی دیگر از آنجایی که دولت روحانی سطح تعاملات خود را افزایش داده است دنیا نیز پذیرفته است که روابط با ما باید بر اساس حکمت، عزت و مصلحت باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اقتصاد نو باید با جهان تعامل بهتری داشت باشیم اظهار داشت: جضور هیات های خارجی در مراسم تحلیف روحانی شروع خوبی برای دوره دوم ریاست جمهوری است و باید از این فرصت برای افزایش تجارت با جهان بهره برداری کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار