بازدید 2710

ژنرال مظنون کودتای نافرجام ترکیه: کاش می‌مردم!

یک ژنرال پیشین ارتش ترکیه با رد هرگونه مسئولیت در حوادث پایگاه هوایی آکینجی به عنوان مرکز اصلی عملیات کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ اعلام کرد: تمام این اتهامات غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۷۱۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 06 August 2017
یک ژنرال پیشین ارتش ترکیه با رد هرگونه مسئولیت در حوادث پایگاه هوایی آکینجی به عنوان مرکز اصلی عملیات کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ اعلام کرد: تمام این اتهامات غیرقابل قبول است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، آکین اوزترک، ژنرال پیشین ارتش ترکیه در چهارمین دادگاه عالی کیفری آنکارا در جلسه بررسی حوادث پایگاه آکینجی در شب کودتای سال گذشته گفت: کاش در یکی از عملیات در شب کودتا کشته می‌شدم و با این اتهامات مواجه نمی‌شدم.

وی ادامه داد: متهم شدن به عنوان یک خائن مملکت و دست داشتن در کودتا بزرگترین مجازات برای من است.

این ژنرال پیشین نیروی هوایی ترکیه به عنوان یکی از مظنونان اصلی کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ شناخته می‌شود.

دادگاه حوادث پایگاه هوایی آکینجی از چند روز گذشته با حضور ۴۸۶ مظنون متهم به مشارکت در کودتای سال گذشته در حال برگزاری است.

اوزترک در ادامه اظهاراتش اعلام کرد: وی تنها زمانی به این پایگاه هوایی رفته است که به او اطلاع داده شده مرکز فرماندهی مورد حمله قرار گرفته و از او خواسته شده به این مکان برود.

این ژنرال پیشین ارتش ترکیه با محکوم کردن کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ گفت که وی فکر می‌کند این کودتا توسط اعضای سازمان فتو (وابسته به فتح الله گولن) به همراه نیروی هوایی ارتش ترکیه با حمایت خارجی انجام گرفته است.

وی در ادامه اظهاراتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه منظور از حمایت خارجی چیست، گفت: این حمایت خارجی می‌تواند از سوی هر کشور و نیرویی باشد که به جمهوری ترکیه که بر روی پای خود در منطقه ایستاده است، حسادت می‌کند. این کشور می‌تواند آلمان، انگلیس، آمریکا و حتی روسیه باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار