بازدید 2246

لاریجانی: دولت واقع‌بینانه به حل چالش‌ها بپردازد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور چشمگیر ملت بیش از 42 میلیون نفر و حدود 73 درصد واجدین شرایط در انتخابات نماینگر آن است که در نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری اصل بی‌بدیل در حکمرانی است.
کد خبر: ۷۱۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ 05 August 2017
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور چشمگیر ملت بیش از 42 میلیون نفر و حدود 73 درصد واجدین شرایط در انتخابات نماینگر آن است که در نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری اصل بی‌بدیل در حکمرانی است.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز شنبه 14 مرداد 96 و در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در این مراسم از جمله رؤسای جمهور کشورهای ارمنستان، عراق، کره شمالی، مولداوی، زیمبابوه، افغانستان و پادشاه لسوتو، رؤسای مجالس کشورها، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر مقامات شرکت کننده داخلی و خارجی، با اشاره به اینکه امروز سالروز قیام مردم ایران برای استقرار نظام مشروطه در بیش از 110 سال قبل است، گفت: در طی این مدت ملت ایران با همه دشمنی‌هایی که قدرت‌های بزرگ اعمال کردند و نظام مشروطه نتوانست به معنای واقعی پیاده شود اما ملت ایران از پای ننشست تا با برپایی انقلاب اسلامی به هدف خود نائل آمد.

وی خاطرنشان کرد: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور چشمگیر ملت بیش از 42 میلیون نفر و حدود 73 درصد واجدین شرایط در انتخابات نمایانگر آن است که در نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری اصل بی‌بدیل در حکمرانی است.

لاریجانی خاطرنشان کرد:‌ از ابتدای پیروزی انقلاب ملت عزیز ایران در 36 انتخابات شرکت کردند که اولین انتخابات مربوط به انتخاب نظام جمهوری اسلامی بود که در آن 98 درصد رای به نظام جمهوری اسلامی دادند و پس از آن انتخاب مجلس مؤسسات یا خبرگان اول و بعد انتخابات مربوط به تائید قانون اساسی و پس از 10 سال ملت در انتخابات بازنگری پای صندوق‌های رای رفتند.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق 12 انتخابات ریاست جمهوری و 10 انتخابات مربوط به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و 5 انتخابات مربوط به مجلس خبرگان و 5 انتخابات مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا نشانگر عمق نظام مردمسالاری دینی در کشور ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از جانب دیگر شرکت بیش از 72 درصد مردم در انتخابات اخیر تعلق خاطر جدی ملت به نظام اسلامی و دخالت در سرنوشت خویش را نشان می‌دهد که از دوراندیشی پیشوای بزرگ ملت ایران حضرت امام خمینی (ره) حکایت دارد که با این تدبیر از استبداد در کشور جلوگیری و راه را برای چرخش نیروها فراهم کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اینک که در آستانه دور جدید دولت جناب آقای دکتر روحانی قرار داریم که هم تجربه 4 سال گذشته و هم تغییرات بین‌المللی و منطقه‌ای تلاش مجاهدانه‌ای را برای حل مشکلات یک کشور ایجاب می‌کند.

وی افزود: در فضای آشفته منطقه خوشبختانه ایران از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و تلاش‌های ارزشمند ملت در مبارزه با تروریسم امنیت بهتری را برای منطقه در سال‌های آتی نوید می‌دهد و از طرفی راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پویایی اقتصادی و همچنین همکاری و هماهنگی سه قوه کشور زمینه‌های مساعدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:مجلس شورای اسلامی از هر گونه اهتمام دولت در این جهت و رفع موانع تولید و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و توسعه صادرات حمایت خواهد کرد و امیدوار است دولت آینده در مواجهه با چالش‌های اصلی کشور با نگاه واقع‌بینانه به حل آنها بپردازد و رویکرد توسعه‌ای در همه بخش‌ها حتی در سیاست خارجی تبلور عینی یابد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود هم در این امور مساعدت لازم را خواهد داشت و هم نظارت خواهد کرد که اقدامات دولت در چارچوب قوانین مخصوصا قانون برنامه ششم سامان یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان