بازدید 2976
واعظی:

طرح کددار کردن گوشی تلفن همراه شاید مهرماه اجرا شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) هیچ مشکلی ندارد و امید است مهرماه به مرحله اجرا وارد شود.
کد خبر: ۷۱۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰ 05 August 2017
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) هیچ مشکلی ندارد و امید است مهرماه به مرحله اجرا وارد شود.

به گزارش ایرنا، «محمود واعظی» عصر شنبه در حاشیه دیدار وزیران اقتصاد ترکیه، قطر و تایلند در موزه ارتباطات تهران افزود: روش های مختلفی برای طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه وجود دارد که ابتدا یکی از این روش ها پیش از امسال انتخاب شد بود و پس از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت آزمایشی به اجرا درآمد اما در عمل با مشکل روبرو شد. 

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: این طرح پس از روبرو شدن با مشکل کنار گذاشته شد و ما منتظر ارایه طرحی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با مشخصات کامل بودیم. 

واعظی افزود: طرح جایگزین ارایه و دهه سوم خرداد مناقصه ای با ارزش نزدیک به 500 میلیارد ریال برگزار شد که تامین تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری را شامل می شود. 

وی اضافه کرد: هرکدام از شرکت های دست اندرکار زمانی را نیاز داشتند که کمترین آن چهار ماه بود و اکنون 2 ماه آن گذشته است؛ بنابراین طرح هیچ مشکلی ندارد و اجرا می شود. 

به گزارش ایرنا، واعظی سی و یکم تیرماه نیز گفته بود: همه مراحل رجیستری به خوبی پیش می رود و مشکل پیش آمده این بود که بودجه لازم دیده نشده بود که بیست و هشتم خرداد تامین شد و انجام مراحل اجرایی چهار ماه طول می کشد.

طرح رجیستری یا کددار کردن گوشی تلفن همراه برای مقابله با قاچاق تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است. این طرح یک بار دیگر نیز در سال 1385 اجرا شده بود که متوقف شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر