بازدید 21826
تایید پیش بینی «تابناک»؛

«نهنگ عنبر» رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را شکست

فروش فیلم با احتساب سالن هایی که به سیستم مکانیزه مجهز نیستند تا شب گذشته به مبلغ 20 میلیارد و 170 میلیون تومان رسید که رقم فروش سینمای ایران با این رقم جابجا شد.
کد خبر: ۷۱۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 05 August 2017
«نهنگ عنبر» رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را شکست«نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» با عبور از رکورد «فروشنده» و «گشت 2» و رسیدن به رقم فروش 20 میلیارد تومان، پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد تا بدین ترتیب، بار دیگر رکورد فروش سینمای ایران به یک اثر انیمیشن تعلق گیرد.

به گزارش «تابناک»؛ علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم «نهنگ عنبر 2» گفت: با احتساب فروش شب گذشته، فیلم «نهنگ عنبر سلکشن رویا» با عبور از 20 میلیارد تومان، رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را ثبت کرد. فروش مکانیزه فیلم هم اینک 19 میلیارد و 800 میلیون تومان است که این رقم تمام سالن های سینما را در بر نمی گیرد و ظرف روزهای آتی نیز فروش مکانیزه فیلم از 20 میلیارد عبور می کند. فروش فیلم با احتساب سالن هایی که به سیستم مکانیزه مجهز نیستند تا شب گذشته به 20 میلیارد و 170 میلیون تومان رسید. که رقم فروش سینمای ایران با این رقم جابجا شد و متعلق به فیلم «سامان مقدم» است.

مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران گفت: امیدوارم در همین امسال و با استقبال مخاطبان دیگر آثار سینمایی بتواند این رقم فروش را جابجا کرده و رکورد تاریخ فروش سینمای ایران را از آن خود کنند، زیرا سینمای ایران پتانسیل خوبی برای اقبال مخاطبان دارد و امیدوارم بتوانیم شاهد فیلم های پرفروش در ماه های باقی مانده سال باشیم و بیشترین مخاطب را به سالن سینما بکشانیم.
 
«نهنگ عنبر» رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را شکست 
«نهنگ عنبر، سلکشن رویا»، اصلی ترین امید اکران دوم نوروزی بود که انتظار می رفت، فروش اندک در اکران نخست نوروزی را جبران کند. قسمت اول «نهنگ عنبر» که با تحریم حوزه هنری در شمار محدودی از سینماها در اردیبهشت 1394 اکران شد، بیش از هفت میلیارد تومان فروش داشت و به پدیده سال تبدیل شد و با همین نسبت، «تابناک» پیش بینی کرد در صورت اکران نوروزی قسمت دوم این فیلم، شاهد فروش دست کم 20 میلیارد تومانی این فیلم سینمایی ـ تا پایان زمان اکران ـ باشیم.
 
«نهنگ عنبر 2» در نهایت با ممیزی های فراوان دوره حیدریان در سازمان سینمایی اکران شد و سامان مقدم در اکران خصوصی «نهنگ عنبر2» نیز به صراحت در این زمینه موضع گیری داشته و گفته است: «چیزی که امروز می‌بینید، لاشه فیلم ماست و خود آن چیزی نیست که می‌بینید... فیلم «نهنگ عنبر 2» بسیار فیلم سختی بود. امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید.» البته مقدم به میزان دقایق و سکانس‌های حذف شده از دومین قسمت از فیلم «نهنگ عنبر» اشاره نکرد، اما به نظر می رسد سازمان سینمایی، حجم بالایی از دقایق و سکانس های حساس این فیلم سینمایی را سانسور کرده که باعث اعتراض مقدم شده است.

«نهنگ عنبر» روایت زندگیِ ارژنگ صنوبر (رضا عطاران)، مردی پنجاه ساله، در زندگی‌اش دچار تجربه‌های متفاوت و سخت عاشقانه‌ای می‌شود و فیلم بازگوکننده آن ماجراهاست. او که از کودکی رؤیا (مهناز افشار) را دوست داشته، به دلایلی نمی‌تواند با او ازدواج کند و رویا با توجه به محدودیت‌های اجتماعی دهه شصت، به همراه خانواده‌اش راهی آمریکا می‌شود.
 
ارژنگ که هرگز رؤیا را فراموش نکرده، دست به کارهای عجیب و غریبی می‌زند و در مقاطع مختلفی باز با رؤیا روبه‌رو می‌شود. اما هر بار ناکام می‌ماند. او که حالا در دهه پنجم زندگی اش ثروتمند شده، دردمندانه و مصرانه از رؤیا می‌خواهد در ایران بماند و با او زندگی کند. این داستان ادامه می‌یابد و می‌توان همه ماجرا را از منظری دیگر تماشا کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
لطفا به نرخ یک ارز با ارزش ثابت تری محاسبه بفرمایید. اون وقت می بینید که گنج قارون و کلاه قرمزی فروششون بیشتر بوده
مردم الکی خوش ما دلشون به همین چیزهای بچه گانه خوشه!
خودتان وخوانندگانتان را با ارقام بی معنا گول نزنید.
فروش فیلم هارو با قیمت دلار در زمان اکران هر فیلم حساب کنید پرفروش ترین فیلم به صورت واقعی مشخص بشه
این شکستن رکورد را چگونه حساب می کنید؟اگر به فروش باشد که سال به سال قیمت بلیط عوض می شود
تا بدین ترتیب رکورد فروش سینمای ایران بار دیگر به یک اثر انیمیشن تعلق گیرد. کدامین انیمیشن که ما ندیدیم ؟؟؟!!!
سلام
توی موضوع فروش نباید تورم ،قیمت بلیت و تعداد سالن های سینما،اجاره کردن سالن های سینما و مدت زمان اکران در نظر گرفته بشه؟
متاسفم که این فیلم انقدر فروخته!
من یکی از فیلم بین های حرفه ای سینمای بدنه هستم اما این فیلم به قدری بی محتوا بود که وسطش می خواستم پا شم بیام بیرون...
تاسف باره
مزخرف ترین فیلمی بود که دیدم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل