بازدید 4862

پاسخ سرمایه‌گذاری پارس‌آریان به فرهنگستان هنر

کد خبر: ۷۱۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 05 August 2017
شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان در واکنش به خبری با عنوان "پیام سرگشاده رئیس فرهنگستان هنر در خصوص گنجینۀ ملی و میهنی" جوابیه ای به تسنیم ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریاندر واکنش به خبری با عنوان"پیام سرگشاده رئیس فرهنگستان هنر در خصوص گنجینۀ ملی و میهنی" جوابیه ای به شرح زیر به تسنیم ارسال کرد.

"آقای معلم رئیس فرهنگستان هنر، روز چهارشنبه 11 مرداد ماه 1396 تحت عنوان" ادعا و افشاگری اطلاعات" مطالبی را در سایت‌های مختلف انتشار داده‌اند که مصداق بارز ادعای خلاف واقع و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است. بر خلاف ادعای آقای معلم ، تابلوهای موجود در محل نمایشگاه فرهنگستان هنر متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان (سهامی عام) بوده و همگی دارای قراردادهای خرید و مدارک مفاصاحساب مالی و شناسنامه هنری معتبر هستند و در مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان (سهامی عام) هیچگونه خدشه‌ای وجود ندارد و کلیه حقوق مادی و معنوی آثار مزبور طی قراردادهای معتبر و رسمی از سوی هنرمندان و مالکان آثار (فروشندگان) به شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان(سهامی عام) منتقل گردیده است.

اضافه می‌نماید از سال 1387 تاکنون شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان نمایشگاه فرهنگستان هنر را برای استقرار و نمایش عمومی آثار تجسمی متعلق به خود در چارچوب قراردادهای معتبر و رسمی با موسسه فرهنگی و هنری صبا(متعلق به فرهنگستان هنر) اجاره کرده و کلیه وجوه اجاره بهاء و خدمات نمایشگاهی متعلقه را که جمعاً تا پایان سال 1395، بالغ بر 11.495.000.000ریال است، به موسسه مزبور پرداخت نموده که اسناد و مدارک آن همگی موجود است.

با توجه به مراتب فوق ادعای «تحمیل به خزانه فرهنگستان» بلاوجه است و کلیه تابلوها و آثار متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان بوده و همانطور که اشاره شد تاکنون از این بابت، درآمدی معادل 11.495.000.000 ریال عاید فرهنگستان گردیده‌‌است.

پیرو انقضای مدت آخرین قرارداد اجاره و ارائه خدمات نمایشگاهی، زمانی که شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان در صدد تخلیه تماشاگه و خروج تابلوها و آثار خود بود، آقای معلم مخالفت خود را اعلام کرده و متعاقباً از طریق اقداماتی خلاف شأن و قانون منجمله توهین و افترا و اینک اشاعه اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از حق ورود و دسترسی شرکت پارس‌آریان به اموال خود ممانعت کرده و در صدد ضربه زدن به حسن شهرت و اعتبار یک شرکت خوشنام و معتبر است. طبق قوانین موجود موجر نمی‌تواند مانع از انتقال اموال و تخلیه محل مورد اجاره و خدمات نمایشگاهی شود و هم اینک نیز موضوع شکایت شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان در مراجع قضایی در حال پیگیری است."
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها