بازدید 3866

محاکمه مرد ۶۰ ساله به اتهام قتل خواهر بزرگ‌تر

کد خبر: ۷۱۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹ 05 August 2017
درگیری خواهر و برادر میانسال که مدت‌ها بود با یکدیگر اختلاف داشتند به قتل خواهر ۶۷‌ ساله به‌دست برادر ۶۰‌ ساله‌اش منجر‌شد.

به گزارش همشهری، ظهر 30 ارديبهشت‌ماه سال 95مرد ميانسالي با پليس تماس گرفت و از مرگ خواهرش خبر داد.

 دقايقي بعد مأموران به محل حادثه در شهرك غرب رفتند و با جسد زني 67ساله مواجه شدند كه در پاگرد راه پله‌هاي خانه افتاده بود. شواهد نشان مي‌داد زن ميانسال بر اثر ضرب و شتم به قتل رسيده است. 

در اين شرايط ماجرا به محسن مديرروستا، بازپرس دادسراي امور جنايي گزارش و دقايقي بعد تحقيقات درخصوص اين جنايت آغاز شد. معاينه جسد نشان مي‌داد حدود 20ساعت از مرگ مقتول مي‌گذرد.

 تحقيقات حاكي از آن بود كه مقتول و برادرش پس از مرگ والدين‌شان هر دو به‌صورت مجردي در خانه پدري زندگي مي‌كردند و با يكديگر دچار اختلاف بودند و به‌نظر مي‌رسيد برادر مقتول او را به قتل رسانده باشد.

مرد 60ساله در جريان بازجويي‌ها گفت: خواهرم در طبقه دوم زندگي مي‌كرد و من هم بعد از جدايي از همسرم به خانه پدري‌ام آمدم و در طبقه سوم زندگي مي‌كردم. شب حادثه به بيمارستان رفتم و دير وقت به خانه برگشتم. 

خواهرم كه از خواب بيدار شده بود فكر كرد كه من عمدا دير آمده‌ام كه او از خواب بيدار شود. من گفتم كه بيمارستان بودم اما باورش نشد. او با من درگير شد و با سنگي كه در راهرو بود به انگشت دستم كوبيد. من هم او را هل دادم و به زمين كوبيدم. بعد هم به خانه‌ام رفتم و خوابيدم. 

امروز ظهر هم وقتي از خواب بيدار شدم و داخل راهرو آمدم ديدم خواهرم در پاگرد افتاده است. باورم نمي‌شد كه او جانش را از دست داده است. به اين ترتيب متهم بازداشت و پرونده‌اش با صدور كيفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

در جلسه رسيدگي به اين پرونده كه صبح ديروز در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي اصغر عبداللهي و با حضور قاضي محمود كيخا برگزار شد ابتدا خواهر كوچك‌تر مقتول به‌عنوان ولي دم در جايگاه ايستاد و براي برادرش درخواست قصاص كرد.

 او گفت: برادرم به‌خاطر ارث و ميراث خواهرم را به قتل رسانده و من حاضرم تفاضل ديه او را پرداخت كنم تا قصاص شود.

در ادامه متهم در جايگاه ايستاد و گفت: خواهرم زن بداخلاقي بود. او ازدواج نكرده بود و تنها زندگي مي‌كرد. من ازدواج كرده بودم اما رفتارهاي خواهرم باعث شد كه همسرم از من طلاق بگيرد. 

متهم در ادامه گفت: شب حادثه درگيري ما آنقدر شديد نبود كه او جانش را از دست بدهد. او با سنگ به من حمله كرد و من هم او را هل دادم و سرش به نرده‌اي كه آنجا بود برخورد كرد و باعث مرگش شد. من عمدي در اين كار نداشتم.

در ادامه وكيل مدافع متهم به دفاع از او پرداخت و در نهايت با اخذ آخرين دفاع از متهم ختم جلسه اعلام شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان