بازدید 2453

نرخ بهره بانکی در بریتانیا به کمترین رقم ممکن رسید

بانک مرکزی انگلیس، نرخ بهره بانکی را به دلیل مشکلات اقتصادی در بریتانیا، در حد ۰.۲۵ درصد نگه داشت.
کد خبر: ۷۱۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 04 August 2017
بانک مرکزی انگلیس، نرخ بهره بانکی را به دلیل مشکلات اقتصادی در بریتانیا، در حد ۰.۲۵ درصد نگه داشت.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روزنامه تلگرف، بانک مرکزی بریتانیا ساعاتی پیش اعلام کرد: به دلیل افزایش نرخ تورم و نیز عدم تناسب رشد دستمزدها با آن، نرخ بهره بانکی را همچنان در کمترین سطح خود حفظ می کند.

در همین حال، کمیته سیاست پولی بانک انگلیس با حداکثر رای، نرخ بهره بانکی را در این کشور بر روی رقم ۰.۲۵ درصد نگه داشت که پایین ترین رقم در تاریخ بریتانیا محسوب می شود.  

از سویی دیگر، بانک مرکزی بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرد، به دلیل فشار اقتصادی بر روی خانواراهای اقتصادی و به دنبال آن کاهش مصرف آنها، تولید ناخالص داخلی بریتانیا با کندی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

همچنین پیش از این کارشناسان اقتصادی بریتانیا در ماه می، به دلیل افزایش نرخ تورم به ۲.۹ درصد، خواهان افزایش سود بانکی بودند؛ اما به دلیل اینکه در ماه ژوئن، این رقم به ۲.۶ درصد کاهش پیدا کرد، افزایش بیشتر نرخ سود بانکی از دستور کار بانک انگلیس خارج شد. البته بانک انگلیس نرخ تورم را ۲ درصد خود هدف گذاری کرده بود.  

بر پایه این گزارش، بانک مرکزی بریتانیا، رشد اقتصادی این منطقه را به دلیل نامشخص بودن وضعیت اقتصادی آن با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای سال جاری و آینده میلادی به ترتیب به ۱.۷ درصد و ۱.۶ درصد کاهش داد؛ این در حالی است که پیش از این رقم ۱.۹ درصد و ۱.۷ درصد برای رشد اقتصادی بریتانیا در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی برآورد شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر