بازدید 3171

هیات عالی منصفه آمریکا بدنبال جرم در پرونده روسیه

کد خبر: ۷۱۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶ 04 August 2017
مسئول ویژه تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا اقدام به تشکیل هیات عالی منصفه و صدور احضاریه هایی کرده که نشانگر گسترده شدن ابعاد این پرونده و احراز احتمالی وقوع جرم دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «یو اس ای تودی»، این هیات به «رابرت مولر» رئیس پیشین اف بی آی که مسئول ویژه پرونده دخالت روسیه است، قدرت ویژه ای برای احضار افراد و اجبار آنها به ادای شهادت می دهد.
 
این هیات که چند هفته است تشکیل شده، درباره دیدار پسر ترامپ با یک وکیل روس در سال 2016 احضاریه هایی صادر کرده اما هنوز مشخص نیست چه کسانی مخاطب آنها بوده اند.
 
ماه گذشته میلادی، دونالد جونیور ترامپ پسر رئیس جمهوری آمریکا ایمیل هایی را منتشر کرد که نشان می داد دیدار وی با وکیل روس برای دستیابی به اطلاعاتی علیه «هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی ترامپ بوده است.
 
این اقدام پسر ترامپ در حالی بوده که به وی گفته شده بود این اطلاعات ممکن است از طریق دولت روسیه به دست آید.
 
«جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ و همچنین «پاول مانافورت» رئیس ستاد تبلیغاتی وی نیز در این ملاقات حضور داشته اند.
 
به گفته «جیم گورول» معاون دادستان کل آمریکا در دولت جورج بوش، تشکیل هیات عالی منصفه حاکی از آن است که احتمالا وقوع جرم قطعی شده و مولر به اختیارات بیشتری برای تحقیق نیاز داشته است.
 
به گزارش ایرنا، اتهام ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه از آغاز دوره ریاست جمهوری وی مطرح شد و تنش های بسیاری در واشنگتن ایجاد کرده است.
 
ترامپ که از سوی مخالفانش متهم به پیشگیری از اجرای عدالت است، در نخستین اقدام برای جلوگیری از پیشرفت این تحقیقات، «جیمز کومی» رئیس وقت اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) را اخراج کرد که خود جنجالی در واشنگتن را به دنبال داشت.
 
«جف سشنز» وزیر دادگستری منصوب ترامپ که مسئول هدایت تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بود، در پی افشای اسنادی خود از مظنونین این پرونده شناخته شده و برای شهادت به سنا احضار شد.
 
وی به خواست قانونگذاران آمریکایی از سرپرستی این پرونده کناره گیری کرد و معاون خود «رابرت مولر» را که پیشتر رئیس اف بی آی بود به این سمت منصوب کرد.
 
ترامپ که اکنون تلاش دارد برای حذف مولر، سشنز را از مقام وزارت دادگستری برکنار کند، گفته است اگر می دانسته وی قصد کناره گیری از پرونده دخالت روسیه را دارد، هرگز او را برای این سمت انتخاب نمی کرد.
 
تلاش ترامپ برای عزل وزیر دادگستری با مخالفت هماهنگ سناتورهای هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات روبه رو شده است.
 
بسیاری از مقام های دولت ترامپ تاکنون برای ادای شهادت و پاسخ به پرسش های سناتورها و نمایندگان در این خصوص به کنگره آمریکا احضار شده اند.
 
با پیشرفت این تحقیقات هر روز پای افراد جدیدی از مقام های کنونی و پیشین دولت ترامپ، افراد وابسته به ستاد انتخاباتی و همچنین اعضای خانواده وی به این پرونده باز می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان