بازدید 2693

واکنش بروجردی به امضای تحریم‌های اخیر

رئیس «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: باید این توطئه آمریکا را که در تلاش است ما برجام را به هم بزنیم و در واقع این مسئله به پای ایران نوشته شود نقش بر آب کنیم و در چنین دامی قرار نگیریم لذا همه دنیا هم باید بدانند و می‌دانند که آمریکا متخلف بزرگ اجرای برجام است.
کد خبر: ۷۱۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵ 03 August 2017
رئیس «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: باید این توطئه آمریکا را که در تلاش است ما برجام را به هم بزنیم و در واقع این مسئله به پای ایران نوشته شود نقش بر آب کنیم و در چنین دامی قرار نگیریم لذا همه دنیا هم باید بدانند و می‌دانند که آمریکا متخلف بزرگ اجرای برجام است.

علا‌ء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به امضای طرح تحریم اخیر ایران از سوی ترامپ گفت: عکس‌العمل ایران درقبال تحریم‌های اخیر آمریکا به‌طور کل مشخص است طرح «مقابله با اقدامات آمریکا» در مجلس در دست بررسی است و خروجی آن پس از بررسی پیشنهادات این طرح در کمیسیون امنیت می و سیاست خارجی، به سرعت به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

حمایت جدی‌تر از نیروی قدس و سامانه‌های موشکی
بروجردی با بیان اینکه براساس اقدام کنگره آمریکا، مجلس ایران هم اقدام خود را رقم خواهد زد، افزود: انشاء‌الله این طرح به سرعت در جهت دفاع از حقوق ملت ایران به تصویب خواهد رسید. ضمن اینکه باید گفت یکی از نکات مهم در تدوین این طرح حمایت بسیار جدی‌تر از گذشته از نیروی قدس و سامانه های موشکی ایران خواهد بود که در واقع امریکایی‌ها سعی در محدودسازی و تحریم این دست موضوعات دارند.
رئیس «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه همه بر این واقعیت واقفند که آمریکا در دهه گذشته از همه امکانات خود اعم از پشتیبانی هم‌پیمانانش در تحریم علیه ایران بهره برد، اظهار داشت: این در حالی است که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران هم در همین دوران تحریم‌ها صورت گرفت و ما توانستیم توانمندی‌های خودمان را اعم از توانمندی موشکی و فناوری‌های مختلف به‌رخ بکشیم.

تخلف آشکار
بروجردی تصریح کرد: معتقدم تحریم‌ها چیزی نیست که بتواند بر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران اثر بگذارد؛ اما این مسئله گویای تخلف آشکار آمریکا در توافق هسته‌ای است.
بروجردی با اشاره به تفاوت تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران با تحریم‌های گذشته بیان داشت: تفاوت تحریم‌های گذشته و اخیر آمریکا علیه ایران در این است که امروز این کشور منزوی‌تر از گذشته در اتخاذ چنین سیاست‌هایی است لذا معتقدم بقیه کشور‌ها که امضاکننده سند برجام هستند با آمریکا در این موضوع هم‌داستان نیستند و همکاریشان را با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهند داد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به هر صورت از آمریکا غیر از این مسئله انتظاری نمی‌رفت تأکید کرد: آمریکا نشان داده که دشمن ملت ایران است و همیشه این سیاست را دنبال می‌کند و ما هم باید با جدیت در جهت دفاع از منافع ملت و با یک وفاق ملی که لزوماً در طرح مجلس نقش مهمی بر عهده سه قوه گذاشته است، ادامه مسیر دهیم چرا که بنده معتقدم آمریکا از این اقدام ره به جایی نخواهد برد.
بروجردی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود تحریم‌های اخیر آمریکا از نوع کیفیت و سنگینی تداعی‌کننده تحریم‌های قبل از برجام است، به‌نظر شما ایران هم در برابر این شرایط باید به قبل از برجام بازگردد و به توسعه فناوری هسته‌ای و افزایش غنی‌سازی بپردازد و یا خیر؟ گفت: تصمیمی که طبیعتاً توسط هیئت نظارت بر برجام اتخاذ می‌شود به منظور خروج از برجام نیست.

دام آمریکا
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: شما مطلع هستید که آمریکا به تنهایی در مقابل ایران نیست و آمریکا یک کشور از ۶ کشور امضاکننده توافق هسته‌ای است و با بقیه هم طبیعتاً‌ خارج از تحریم‌های سابق مشغول همکاری است که ما هم باید این توطئه آمریکا را که در تلاش است ما برجام را به هم بزنیم و در واقع این مسئله به پای ایران نوشته شود نقش بر آب کنیم و در چنین دامی قرار نگیریم لذا همه دنیا هم باید بدانند و می‌دانند که آمریکا متخلف بزرگ اجرای برجام است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل