بازدید 1708

دستگیری اتباع اروپایی متهم به همکاری با کردهای سوری در ترکیه

در روزهای اخیر ترکیه تنی چند از اتباع اروپایی را به اتهام همکاری و عضویت در گروه های مسلح کرد سوری که آنکارا آنها را تروریستی می داند دستگیر و محاکمه کرده است.
کد خبر: ۷۱۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 03 August 2017
در روزهای اخیر ترکیه تنی چند از اتباع اروپایی را به اتهام همکاری و عضویت در گروه های مسلح کرد سوری که آنکارا آنها را تروریستی می داند دستگیر و محاکمه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، روز گذشته رسانه های ترکیه از دستگیری «لوپ جین رنه برو» تبعه فرانسه در استان شیرناک ترکیه در نزدیکی مرز عراق و ترکیه خبر دادند.

بنا بر این گزارش این فرد فرانسوی که در گذشته تحت پوشش روزنامه نگار آزاد با برخی رسانه های فرانسه همکاری داشته است در این مناطق با نیروهای مسلح کرد سوری که دولت ترکیه آنها را گروهی تروریستی می داند در ارتباط بوده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام داشته است این فرد زمانی که دستگیر شده است لیستی از سلاح برای توزیع را در اختیار داشته است و این در حالی است که فرد مذکور در صفحه توئیترش، خود ش را دانشجو و سرگرم یادگیری زبان عربی معرفی کرده است.

همچنین در گزارشی دیگر رسانه ها از دستگیری 2 تبعه جمهوری چک به اتهام مشابه توسط ترکیه خبر داده اند.

این افراد یک مرد 30 ساله و یک زن 24 ساله می باشند که به گزارش رسانه های ترکیه اتهام آنها عضویت در گروه مسلح کردی ی پ گ اعلام شده است.

اتباع چک مدعی هستند که صرفا مشغول کارهای بشردوستانه در منطقه بوده اند.

گفتنی است در هفته گذشته نیز یک شهروند انگلیسی با اتهامات مشابه در ترکیه دستگیر شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل