بازدید 5759

نامه نیکی هیلی به دبیرکل سازمان ملل علیه ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد؛ ایران به تعهدات بین المللی خود پایبند نیست
کد خبر: ۷۱۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶ 03 August 2017
سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد مدعی حمایت رو به رشد ایران از سازمانهای تروریستی و عدم پایبندی تهران به تعهدات بین المللی خود شد.

به گزارش مهر به نقل از آلگماینر، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نامه ای خطاب به شورای امنیت و «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان بین المللی مدعی حمایت رو به رشد ایران از سازمان های تروریستی شد که به زعم وی، حزب الله لبنان یکی از آنهاست.

نیکی هیلی در این نامه ادعا کرد: «تا زمانی که به تهران اجازه دهیم در برابر نقض ممنوعیت های این شورا مصونیت داشته باشد، ایران همچنان یک منبع [تأمین کننده] تسلیحات برای گروه‌های تروریستی خواهد بود که از  لحاظ ظرفیت و توان تخریبی در حال رشد هستند».

وی در ادامه می نویسد: «آمریکا از هر فرصتی برای طرح عدم پایبندی ایران به تعهدات بین المللی خود استفاده خواهد کرد».

گفتنی است که این ادعاهای پوچ و گمراه کننده سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در واکنش به پرتاب یک موشک ماهواره بر موسوم به «سیمرغ» از سوی ایران مطرح می شود.

آمریکا به همراه سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس این اقدام ایران را ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد خواندند! این چهار کشور مدعی هستند که موشک ماهواره بر «سیمرغ» ایران از «بُرد و ظرفیت بارگیری برای حمل یک کلاهک هسته ای» برخوردار است!

نیکی هیلی در ادامه مدعی شد که «جهان نباید به ایران اجازه دهد که در مخالفت با شورای امنیت سازمان ملل متحد و قطعنامه های آن عمل کند» و «اینکه آمریکا برای تضمین اینکه تهران نسبت به یک چنین رفتارهایی پاسخگو باشد، مراقب و هوشیار است».

این در حالی است که وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد کرده و برنامه موشکی ایران را  «در حوزه سیاست داخلی این کشور و عاملی بازدارنده و در راستای حفظ صلح و امنیت منطقه ای می داند».

در مقابل، «واسیلی نَبِنزیا» سفیر جدید روسیه در سازمان ملل متحد در حمایتی قاطع از ایران به خبرنگاران گفت که تهران تعهدات خود مندرج در توافق هسته ای- موسوم به برجام- را نقض نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار