بازدید 4562

بیانیه وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌ها

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو سیاستی کوته بینانه و خطرناک است که تضعیف ثبات جهانی را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۱۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳ 03 August 2017
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم های جدید و سختگیرانه آمریکا علیه مسکو سیاستی کوته بنیانه و خطرناک است که تضعیف ثبات جهانی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه بسته تحریم های جدید و سختگیرانه علیه روسیه، ایران و کره شمالی را- که پیشتر در هر دو مجالس سنا و نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود- امضاء کرد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در واکنش به امضای بسته تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «جای بسی تأسف است که قانون تحریم ها علیه روسیه در آمریکا اجرایی شده است. عنوان مقابله با دشمنان آمریکا از طریق اجرای قانون تحریم ها خود به اندازه کافی گویای این نکته است که تدوین کنندگان و طراحان اولیه این لایحه در تلاش برای القای تدریجی تصویری از روسیه در اذهان مردم آمریکا هستند. این یک سیاست خطرناک است که با حذف تدریجی ثبات [جهانی] همراه است؛ ثباتی که مسکو و واشنگتن مسئولیت ویژه ای در قبال آن برعهده دارند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «[قانونگذاران] آمریکایی و طرفدار تحریم ها که آمریکا را به سمت خشم و غضبی روسیه هراسانه سوق می دهند، باید از این توهم خلاصی یابند و دریابند که هیچ تهدید یا تلاشی برای اِعمال فشار قادر نیست روسیه را به تغییر در رویه و سیاست خود یا قربانی کردن منافع ملی خود وادار نماید».

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه اعلام کرد: «ما تاکنون نشان داده ایم که قصد نداریم از حملات خصومت آمیزی همچون اِخراج دیپلمات های روسی توسط مقامات آمریکا یا توقیف دارائیهای دیپلماتیک خود چشم پوشی کنیم. بدیهی است که ما حقِ انجام اقدامات متقابل را برای خود محفوظ می دانیم».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار