بازدید 4486

تلگرام با دولت اندونزی به توافق رسید

کد خبر: ۷۱۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷ 02 August 2017
دیجیاتو نوشت: بعد از گذشت دو هفته که از ممنوعیت نسخه وب تلگرام در کشور اندونزی می گذشت، سرانجام روس ها با مذاکراتی توانستند دولت را از این کار منصرف کنند. اطلاعات به دست آمده نشان می دهند که تلگرام برای رفع ممنوعیت مجبور شده تا یک پل ارتباطی بین خودش و دولت اندونزی ایجاد کند تا محتویات غیرقانونی با سرعت بیشتری حذف شوند.

جدا از اینکه حالا یک تیم محلی هم برای کنترل مطالب کانال های عمومی [بدون قابلیت تغییر روی آن ها] تشکیل شده تا در صورت مشاهده محتویات نامناسب، گزارش هایی به تلگرام و دولت اندونزی بدهد. دسترسی به نسخه وب تلگرام در این کشور از 14 جولای یعنی 23 تیر پیش قطع شد.

علت این تصمیم هم محبوبیت آن بین گروه های تروریسیتی به خاطر پلتفرم رمزنگاری شده آن بود. بعد از این اتفاق دولت تهدید کرد که این ممنوعیت را به نسخه تلفن های هوشمند هم می کشاند و به همین علت Pavel Durov، مدیر تلگرام، تصمیم می گیرد تا با مقامات اندروزی دیدار کند که نتیجه این دیدار ایجاد یک پل ارتباطی بین تلگرام و دولت بود.

خط ایجاد شده باعث می شود تا محتویات غیرقانونی به سرعت و بعد از تنها چند ساعت پاک شوند؛ برخلاف گذشته که این کار معمولا چند روز به طول می انجامید. اگرچه خیلی از رقیبای تلگرام از شیوه رمزنگاری end-to-end برای پیام ها استفاده می کنند ولی تلگرام به خاطر حریم شخصی قدرتمندش مورد علاقه گروهک های تروریستی زیادی است.

موافقت تلگرام با اندونزی یک بار دیگر نشان دهنده اجبار روس ها برای همکاری با بعضی دولت ها است. آن ها قبلا هم با روسیه همین مشکل را داشتند و تصمیم گرفتند تا تعدادی اطلاعات پایه ای را به این کشور بدهند. البته بر اساس گفته های پاول دورف، هیچکدام از این موافقت ها به معنای لو رفتن اطلاعات خصوصی کاربران نبوده و آن ها همچنان محفوظ هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر