بازدید 2733

مطابق قانون پنجمین دوره شوراها از ۱۴ مردادماه آغاز می‌شود

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۶ خاتمه یافته و دوره پنجم شوراها از ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۶ آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۱۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 02 August 2017
سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص زمان آغاز به کار شورای پنجم، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال گذشته اصلاحاتی را در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به وجود آوردند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس این اصلاحات مقرر شد تا پنجمین دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستای یک ماه پس از برگزاری انتخابات شوراها آغاز به کار کند و پس طی دوره‌ای چهار ساله خاتمه یابد.

وی افزود: پس از تصویب این قانون، شورای نگهبان مخالفت خود را اعلام کرد، زیرا در صورتی که یک ماه پس از انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، پنجمین دوره شورا شروع به کار کنند، دوره 4 ساله چهارمین دوره شورا به طور کامل طی نمی‌شود.

کاظمی متذکر شد: انتخابات پنجمین دوره شوراها در تاریخ 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد و بر اساس اصلاحاتی که مجلس انجام داد، آغاز به کار پنجمین دوره شوراها مصادف می‌شد با 29 خرداد ماه، از آنجائی که 13 مرداد ماه سال 92 چهارمین دوره شوراها آغاز به کار کرده، به طور کامل دوره 4 ساله این شورا طی نمی‌شود و به همین جهت شورای نگهبان مخالفت کرد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از ایرادی که شورای نگهبان بر اصلاحات انجام شده در قانون گرفت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فروردین ماه سال 96 جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی را در قانون انجام دادند که براساس آن دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا 4 سال می‌باشد که از 14 مرداد ماه شروع و در 13 مرداد ماه 4 سال بعد خاتمه می‌یابد.

کاظمی افزود: بنابراین دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا در 13 مرداد ماه 1396 خاتمه یافته و دوره پنجم شوراها از 14 مرداد ماه 1396 آغاز می‌گردد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه گفته می‌شود، طبق برنامه‌ریزی وزارت کشور از ۲۵ مرداد تا ۱۲ شهریور، یک روزی مشخص خواهد شد تا شورای شهر جدید کار خود را آغاز کند، گفت: به نظر من قانون باید در این زمینه اجرا شود و برنامه ریزی وزارت کشور ملاک عمل نخواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار