بازدید 2286

بیش از یک میلیون کودک یمنی در معرض ابتلا به وبا قرار دارند

یک موسسه خیریه فعال در زمینه حفاظت از کودکان اعلام کرد که بیش از یک میلیون کودک یمنی که دارای سوء تغذیه هم هستند، در معرض ابتلا به بیماری وبا هستند.
کد خبر: ۷۱۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 02 August 2017
یک موسسه خیریه فعال در زمینه حفاظت از کودکان اعلام کرد که بیش از یک میلیون کودک یمنی که دارای سوء تغذیه هم هستند، در معرض ابتلا به بیماری وبا هستند.

به گزارش فارس، موسسه حفاظت از کودکان امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از یک میلیون کودک دارای سوء تغذیه، در مناطقی از یمن به سر می‌برند که در معرض ابتلا به بیماری وبا  قرار دارند..

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بررسی اطلاعات این سازمان حاکی از آن است که بیش از یک میلیون کودک زیر 5 سال دچار سوء‌تغذیه که حدود 200 هزار نفر از آنان به سوء تغذیه حاد دچار شده‌اند، در مناطقی زندگی می‌کنند که درصد ابتلای آنان به بیماری زیاد است.

بر طبق این بیانیه، سیستم ایمنی کودکانی که دارای سوء تغذیه هستند، ضعیف‌تر از دیگر کودکان است و احتمال جان باختن آنان 3 برابر دیگران است.

چند سال است که یمن دستخوش ناآرامی و درگیری میان نیروهای انصارلله و نیروهای دولت مستعفی هوادار هادی منصور رئیس‌جمهور پیشین این کشور است. از مارس 2015، ائتلافی به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی را علیه مواضع حوثی‌ها صورت داده است. این حملات باعث شده تا وضعیت انسانی در این کشور بدتر شود.

اپیدمی وبا از جمله مشکلات حادی است که این کشور با آن دست به گریبان است. سازمان بهداشت جهانی جولای گذشته وضعیت ابتلا به این بیماری در یمن را بسیار وخیم توصیف کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار