بازدید 1580

آغاز رزمایش دریایی-هوایی مصر و یونان در‌ آبهای مدیترانه

مانور دریایی-هوایی مشترک مصر و یونان در آبهای دریای مدیترانه با هدف افزایش توان رزمی نیروها آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 02 August 2017
مانور دریایی-هوایی مشترک مصر و یونان در آبهای دریای مدیترانه با هدف افزایش توان رزمی نیروها آغاز شد.

به گزارش فارس، تمرینات دریایی-هوایی مشترک مصر و یونان با نام «میدوزا 2017» با مشارکت یگان‌های دریایی و هوایی دو کشور از روز سه‌شنبه (دیروز) آغاز شد.

«تامر الرفاعی» سخنگوی نیروهای مسلح مصر در بیانیه‌ای در فیس‌بوک با اعلام این خبر افزود که این تمرینات به مدت چند روز در سواحل دریای مدیترانه ادامه خواهد داشت.

برای نخستین بار مصر ناوهواپیمابر میسترال «انور سادات» که به تازگی از فرانسه خریداری کرده و نیز ناوچه «تحیا مصر» و زیردریایی نوع A1 و چند فروند بالگرد اف 16 را در این تمرینات مشارکت داده است.

طبق گزارش شبکه اسکای‌نیوز، این تمرینات شامل اجرای تعدادی از فعالیت‌های مربوط به برنامه‌ریزی و مدیریت عملیات‌های جنگی دریای و هوایی مشترک برای افزایش مهارت‌های فرماندهان و افسران و تبادل تجربیات بین دو طرف مصری و یونانی است به گونه‌ای که توان رزمی نیروهای شرکت‌کنندگان در این رزمایش افزایش یافته و به بالاترین حد آمادگی جهت اجرای هر گونه مأموریت مشترک تحت شرایط مختلف برسد.

سخنگوی نیروهای مسلح مصر همچنین اظهار داشت که اجرای این رزمایش در راستای طرح تمرینات مشترک نیروهای مسلح با کشورهای دوست و برادر جهت تقویت افق‌های همکاری نظامی و تبادل تجربیات نیروهای شرکت‌کننده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار