بازدید 3097

تعظیم امامزادگان جزو شعائر اسلامی است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود بقاع متبرکه جزئی از تاریخ، هویت و فرهنگ این سرزمین کهن و پاسداشت مقام و منزلت امامزادگان به‌منزله تعظیم و تکریم پیامبر اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و جزو شعائر اسلامی است.
کد خبر: ۷۱۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 02 August 2017
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود بقاع متبرکه جزئی از تاریخ، هویت و فرهنگ این سرزمین کهن و پاسداشت مقام و منزلت امامزادگان به‌منزله تعظیم و تکریم پیامبر اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و جزو شعائر اسلامی است.

به گزارش ایسنا، داوود محمدی همزمان با حضور کاروان خادمان حرم رضوی در آستان مقدس امامزادگان مختار (ع) و صالح (ع) شهرستان البرز به مناسبت دهه کرامت در این آستان حضور پیدا کرد.

محمدی در این مراسم اظهار داشت: بسیار شیوه خوبی است که عزیزان استان به استان، شهر به شهر و روستا به روستا حضور پیدا می‌کنند و عطر معنوی حضرت رضا (ع) را در شهر و روستا به یمن وجود خود معطر می‌کنند و موجب تجدید پیوند با امام رضا (ع) با حضور و دیدار با خادمین آن حضرت می‌شوند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه در این خطه افزود: اکنون‌که به لطف زحمات و اقدامات اوقاف در این خطه، شاهد رونق فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی مطلوبی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم، باید گام‌های مؤثری را با حمایت و مشارکت تمامی دستگاه‌های مرتبط در راستای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و تبیین معارف شیعی و تکریم مودت اهل‌بیت (ع) برداریم.

محمدی  تصریح کرد: امروز دیگر این یقین برای مردم عزیز ایران اسلامی حاصل‌ شده است که وجود بقاع متبرکه و مزار مطهر این عزیزان جزئی از تاریخ، هویت و فرهنگ این سرزمین کهن و پاسداشت مقام و منزلت امامزادگان به‌منزله تعظیم و تکریم پیامبر اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت و جزو شعائر اسلامی است.

کار فرهنگی و گسترش دایره وقف بهترین شیوه ترویج وقف

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص بهترین روش در راستای توسعه فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: بایستی اولاً کار فرهنگی انجام دهیم و در حوزه فرهنگی گام‌های تأثیرگذار و بلندی را برداریم و وقف را با کار فرهنگی ترویج کنیم ثانیاً ما باید دایره وقف را گسترده‌تر کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر وقتی از وقف سخن گفته می‌شود بیشتر ذهن درگیر کمک به مساجد، امامزادگان، خیرات و مبرات، عزاداری و امور خیریه می‌شود که لازم و ضروری است ولی دایره امور وقف می‌تواند خیلی وسیع‌تر باشد یعنی می تواند در ترویج علم، دانش، شرکت‌های دانش‌بنیان، حل مسائل و معضلات فرهنگی و درمانی باشد در کل یعنی ترویج وقف با توجه به نیازهای روز جامعه باشد.

محمدی تصریح کرد: دایره شمول وقف باید وسیع و گسترده بشود، خوب هم تبلیغ بشود که مردم با شمول مختلف آن آشنا بشوند، زمانی سنت اقتضاء می‌کرد دایره شمول وقف ۵ مورد بیشتر نبود ولی امروز ما می‌توانیم این دایره را به ۵۰ تا ۶۰ مورد افزایش دهیم و افراد با ذائقه‌ها و سلایق خودشان نسبت به آن پیشنهادهایی که می‌توانند برای وقف از خود به‌عنوان یک عمل خیر باقی بگذارند اقدام کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر