بازدید 3425

نیم ساعت دلهره در گروگانگیری خیابانی مشهد

کد خبر: ۷۱۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 02 August 2017
ماجرای عربده کشی و تهدید شهروندان با چاقو توسط یک مهاجم ناشناس در میدان بیت المقدس مشهد در حالی به گروگانگیری کشید که پس از نیم ساعت دلهره، پلیس در نهایت دست به سلاح برد و برای نجات جان گروگان، جوان مهاجم را با شلیک گلوله کشت.
 
به گزارش خراسان، حدود ساعت 22 و 50 دقیقه سه شنبه شب گذشته درحالی که شهروندان در اطراف میدان بیت المقدس مشهد مشغول امور روزمره خود بودند ناگهان فریادهای جوان 26 ساله ای که لهجه‌ای جنوبی داشت و دسته 2 چاقوی بزرگ را در دستانش می فشرد، توجه رهگذران را به خود جلب کرد.
 
این جوان مسلح به سلاح سرد بی محابا به سوی شهروندان و یکی از سربازان نیروی انتظامی هجوم برد که با فرار چند شهروند، دیگران راه عبور وی را بستند تا چاقوها را از دست جوان مهاجم خارج کنند.در این لحظه بود که نیروهای انتظامی مستقر در اطراف میدان بیت المقدس وارد عمل شدند و تلاش کردند با متفرق کردن جمعیت، به گفت وگو با فرد مهاجم بپردازند اما او که 2 قبضه چاقو و یک تیزی در دست داشت به اخطارهای پلیس توجهی نکرد و با چهره ای خشمگین، فریادزنان وارد مغازه نقره فروشی بین خیابان امام رضا (ع) 3 و 5 شد.
 
مشتریان مغازه با  دیدن چهره عصبانی و کارد بزرگ آشپزخانه که تیغه آن زیر نور لامپ های قوی می درخشید، هراسان و وحشت زده پا به فرار گذاشتند. شاگرد نوجوان مغازه هم که با دیدن این صحنه، دلهره عجیبی پیدا کرده بود از پشت پیشخوان بیرون آمد تا راه فراری پیدا کند اما مهاجم 26 ساله راه او را سد کرد و تیغه چاقو را زیر گلویش گذاشت.این نوجوان که دیگر چاره ای نداشت در جا میخکوب شد. مهاجم مذکور برای ترساندن مردم پیراهن را از تنش بیرون آورد و درحالی که آثار زخم های کهنه شی ء نوک تیز و برنده و خالکوبی های متعدد روی بدنش نمایان بود، فریاد می زد کنار بروید! وگرنه او را می‌کشم!!اهالی محل و رهگذران به همراه تعدادی از مسافران در محل تجمع کرده بودند و هرکس برای رهایی گروگان از چنگ مهاجم خطرناک نظری می داد.
 
ماموران انتظامی که در محل حضور داشتند به فرماندهی یکی از افسران ارشد منطقه ثامن (ع) مشهد تلاش کردند تا با گفت وگوهای روانشناسانه مهاجم را به آرامش دعوت کنند تا او از هر اقدام خطرناکی دست بردارد درحالی که تجمع زیاد مردم موجب اخلال در انجام وظیفه پلیس شده بود و دلهره عجیبی دل های شهروندان را تکان می داد. حدود 15 دقیقه گفت وگو بی نتیجه بود و مهاجم تنها به دنبال راه گریزی بود تا از این مخمصه ای که به راه انداخته ، فرار کند.
 
در این هنگام و در میان فریادهای دلخراش و وحشتناک گروگانگیر، یکی از شهروندان در پراید یکی از مسافربرهای همان منطقه را گشود و خطاب به گروگانگیر گفت: ماموران انتظامی رفته اند! این هم خودروی آماده! بیا و برو!! گروگانگیر مذکور که دیگر راه بهتری را نمی توانست انتخاب کند، چاقو را زیر گلوی گروگان خود فشرد و او را به سمت خودرویی برد که راننده 50 ساله آن پشت فرمان نبود!
 
از سوی دیگر نیروهای انتظامی اوضاع را کاملا زیر نظر داشتند برخی از آنان سلاح ها را از ضامن خارج کرده و حالت آماده باش گرفته بودند، نفس ها در سینه حبس شده بود که مهاجم مسلح، گروگان خود را به نزدیکی پراید رساند او در حالی که اطرافش را می پایید، تلاش کرد نوجوان مذکور را به داخل خودرو هل بدهد که در یک لحظه یکی از نیروهای انتظامی خطاب به گروگان فریاد زد «خودت را عقب بکش!» و ناگهان صدای گلوله ای در فضای شهر پیچید که به سوی منطقه بی خطر شلیک شد اما گروگانگیر همچنان به اقدامات خطرناک خود ادامه داد که در این هنگام 2 گلوله دیگر به پا و شکم مهاجم اصابت کرد و نقش بر زمین شد.
 
نوجوان مذکور از محل گریخت و بلافاصله نیروهای اورژانس با حضور در محل حادثه ، مجروح 26 ساله را به بیمارستان شهید کامیاب انتقال دادند. او با آن که پس از انجام درمان های اولیه قادر به صحبت بود اما هیچ کلامی درباره انگیزه خود از این اقدام هولناک نگفت تا این که در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.
 
اما تلاش های کادر درمانی بیمارستان برای نجات وی به نتیجه نرسید و صبح روز گذشته این مهاجم جوان که لهجه جنوبی داشت بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد و بدین ترتیب گروهی از ماموران کلانتری امام رضا (ع) به سرپرستی سرهنگ رضاپور (رئیس کلانتری) بررسی های خود را درباره چگونگی وقوع گروگانگیری با دستور قضایی آغاز کردند و مشخص شد که مهاجم مذکور محمد.ب نام دارد و احتمالا به شغل مترجمی زبان عربی برای مسافران عرب زبان اشتغال داشته است.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز روز گذشته با تایید خبر گروگانگیری با سلاح سرد در مشهد گفت: این حادثه ساعت 22:50 شب به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام شد که بلافاصله ماموران کلانتری امام رضا (ع) در محل حضور یافتند و با همکاری دیگر نیروهای مستقر در اطراف میدان بیت المقدس تلاش کردند تا گروگانگیر را با دعوت به آرامش از اقدامات بیشتر مجرمانه بازدارند اما او بی توجه به هشدارها و اخطارهای پلیس، به سوی شهروندان حمله ور شد.
 
سردار بهمن امیری مقدم افزود: هنگامی که فرد مهاجم وارد مغازه نقره فروشی شد و یکی از شهروندان را به گروگان گرفت، شیشه های عطر و ادکلن را به سوی مردم و نیروهای انتظامی پرت کرد که در نهایت یکی از این شیشه ها به سر یک شهروند رهگذر اصابت کرد و او روانه مرکز درمانی شد.
 
سردار امیری مقدم با تاکید بر این که نیروهای انتظامی با شلیک گلوله و استفاده  از افشانه فلفلی موفق به دستگیری مهاجم مسلح شدند، خاطرنشان کرد: تحقیقات در این رابطه و انگیزه متهم از اقدام مجرمانه با نظارت مستقیم سرهنگ محمد بوستانی (فرمانده انتظامی مشهد) ادامه دارد.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار