بازدید 2849

افزایش برداشت از لایحه‌های نفتی پارس جنوبی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار بشکه از لایحه‌های نفتی پارس جنوبی برداشت می‌شود، گفت: بعد از امضای قرارداد بین شرکت ملی نفت و شرکت مرسک این میزان به ۱۲۵ هزار بشکه خواهد رسید.
کد خبر: ۷۱۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴ 01 August 2017
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار بشکه از لایحه‌های نفتی پارس جنوبی برداشت می‌شود، گفت: بعد از امضای قرارداد بین شرکت ملی نفت و شرکت مرسک این میزان به ۱۲۵ هزار بشکه خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، اسدالله قره‌خانی در مراسم آغاز بهره‌برداری رسمی از خط انتقال گاز دامغان- کیاسر- ساری- نکا با اشاره به اینکه ترکمنستان شیر گاز خود را روی ایران بست، اظهار کرد: شأن مردم ایران این نیست که ترکمنستان باج‌خواهی کند. تامین گاز استان‌های شمالی کشور خواسته کل کشور بود.

وی با اشاره به عقب بودن ایران در برداشت از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر اظهار کرد: این عقب بودن برای ایران که ۱۰۰ سال از قدمت نفت آن گذشته ننگ بود. اکنون با افتتاح فازهای پارس جنوبی ۱۵ میلیون متر مکعب گاز به تولیدات ما اضافه شده و در برداشت از این میدان مشترک با قطر برابر شدیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای قرارداد بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت مرسک برای برداشت از لایحه‌های نفتی پارس جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار بشکه از این لایحه‌ها برداشته می‌شود که با امضای قرارداد مذکور برداشت به ۱۲۵ هزار بشکه خواهد رسید.

قره‌خانی ادامه داد: در مورد قرارداد توتال باید گفت که هزینه مالیات و عوارض این قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است که به ایران پرداخت می‌شود و به طور کلی ۱۲ میلیارد دلار به کنسرسیومی که توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را بر عهده دارد، پرداخت می‌شود اما برداشت ایران ۸۵ میلیارد دلار است.

وی خطاب به وزیر نفت اظهار کرد: ایران توانست جایگاه خود را در اوپک و بازارهای جهانی پس بگیرد و ما خواهان پذیرش شما به عنوان وزیر نفت در دولت دوازدهم هستیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه در مورد درخواست استان‌های گلستان و مازندران از وزارت نفت گفت: در سال‌های گذشته در مناطق مدنظر حفاری انجام شد و به نفت رسیدیم. اکنون که شرکت‌های بزرگ برای توسعه میادین نفتی به ایران می‌آیند، ما خواستار این هستیم که در الگوهای نفتی به نفت شمال نیز توجه شود و استخراج از نفت این مناطق نیز آغاز شود.

قره‌خانی در پایان گفت: طبق قانون ۲.۵ درصد حاصل از درآمد نفت مناطق نفتخیز جنوب صرف مناطق محروم می‌شود که ما خواستار آن هستیم این قانون در شمال کشور نیز اجرا شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل