بازدید 6452

سومین جلسه دادگاه یاشار سلطانی برگزار نشد

کد خبر: ۷۱۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 01 August 2017
جلسه رسیدگی به اتهامات یاشار سلطانی علی رغم حضور وی در دادگاه انقلاب، برگزار نشد.

به گزارش ایسنا، ساعت 11:45 روز سه‌شنبه در حالی که ساعتی قبل یاشار سلطانی برای رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه انقلاب حضور یافت، جلسه دادگاه برگزار نشد.

وی پس از خروج از دادگاه انقلاب گفت: دادگاه برگزار نشد. علت را به ما نگفتند و جلسه بعدی نیز مشخص نیست.

سلطانی عنوان کرد: قرار است زمان جلسه بعدی را به ما ابلاغ کنند.

وی درباره حضور حکیمی‌پور در دادگاه گفت: آقای حکیمی‌پور به دلیل پرونده املاک در دادگاه حضور داشتند. پرونده من را تجمیع کردند و همه را در اینجا بررسی می‌کنند.

یاشار سلطانی آقایان کاشانی،‌ مهرآرا و جعفری‌نژاد را به عنوان وکلای خود معرفی کرد و ادامه داد: روزنامه همشهری جزو شاکی‌ها بود که روز اول شکایت خود را پس گرفت.

کاشانی یکی از وکلای یاشار سلطانی پس از خروج از دادگاه، اظهار کرد: طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی رسیدگی به جرایم مطبوعاتی به صورت علنی و با حضور هیات منصفه باید صورت بگیرد. قانون مطبوعات سال ۱۳۶۴ هم بر این امر تاکید کرده است. قانون آیین دادرسی کیفری هم در ماده ۳۰۲ رسیدگی به جرایم مطبوعاتی را در صلاحیت دادگاه کیفری ۱ قرار داده است.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه پایگاه خبری معماری نیوز از سال ۹۳ دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات است رسیدگی به اتهامات آن تنها در دادگاه مطبوعات و به صورت علنی و با حضور هیات منصفه جایگاه قانونی دارد و به همین دلیل رسیدگی به پرونده آقای سلطانی در دادگاه انقلاب محل اشکال است.

کاشانی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: آقای سلطانی نامه سازمان بازرسی که فاقد طبقه بندی بوده را منتشر کرده و این اقدام نه تنها جرم نیست بلکه در راستای رسالت مطبوعات در جهت اطلاع رسانی به مردم است. این حق مردم است که بدانند بیت المال چگونه هزینه می شود و کارگزاران نظام چه حقوقی و چه امتیازاتی دریافت می کنند. دولت و شهرداری ها باید در مورد واگذاری املاک خود به صورت شفاف عمل کنند و آنها را از طریق مزایده های عمومی واگذار کنند نه اینکه در پشت درهای بسته و به قیمت های دلخواه املاک و دارایی ها را به اشخاص واگذار کنند.

وی در پایان افزود: امیدوارم قوه قضاییه از پرونده آقای سلطانی سربلند خارج شود و اصول ۲۴ و ۱۶۸ قانون اساسی در خصوص تضمین آزادی مطبوعات به درستی اجرا شوند.

بر اساس این گزارش تجمع کنندگان صبح امروز مقابل دادگاه انقلاب، پس از خروج یاشار سلطانی از دادگاه و با خبر شدن از تشکیل نشدن دادگاه وی، پس از مدت کوتاهی محل تجمع را ترک کردند.

حکیمی‌پور ساعت 11 از دادگاه انقلاب خارج شد و از پاسخ به سوالات امتناع کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار