بازدید 6770
۱

ادامه پس‌لرزه‌های لغو کنسرت ناظری‌ها

کد خبر: ۷۱۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 01 August 2017
پس از چند روز از برگزار نشدن کنسرت ناظری‌ها در قوچان، واکنش‌ها به لغو این کنسرت همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین این واکنش‌ها علاوه بر نامه 500 فعال موسیقی و پیشنهاد علی مطهری ،فرماندار قوچان از برگزاری مجدد این کنسرت خبر داده است.
 
      کنسرت شهرام ناظری در قوچان برگزار می شود
 
به گزارش روزنامه خراسان، ایشان زاده- فرماندار قوچان -بعد از ظهر دوشنبه- در نشست خبری با اصحاب رسانه، برگزاری کنسرت استاد شهرام ناظری در این شهر را درهفته آینده به علاقه مندان موسیقی سنتی نویدداد. قامتی افزود: ساعت ۱۰ شب دوشنبه در نشستی که با دادستان ، مسئولان و متولیان برگزاری کنسرت داشتیم، بابحث وتبادل نظرها وهماهنگی با دست اندرکاران برنامه های استاد ناظری قرارشد این کنسرت درهفته آینده درمکانی مناسب ازهرحیث به مدت یک یا دوروز درقوچان برگزارشود تا همه کسانی که علاقه مند به شرکت دراین کنسرت هستند ودیگر علاقه مندان به موسیقی بااصالت وارزنده سنتی بتوانند از این برنامه استفاده کنند. وی تصریح کرد: درهیچ مجموعه یا مکتوبه ای برای اجرای کنسرت مخالفتی تاالان ندیده ام .
 چه درمجموعه مدیریتی چه در حوزه امنیتی وفرهنگی مخالفتی نبوده است که دراین زمینه وفق قانون، موافقت اولیه انجام شد که به هرشکل درزمان اجرا، اختلافی بین مجموعه های مختلف اعم از برنامه ریزان کنسرت ، متولیان اجرا و دیگر دست اندرکاران برنامه ایجاد و باعث شد کنسرت اجرا نشود.
 
 قامتی گفت: ماخود علاقه مندیم تا ظرف هفته آینده این کنسرت در یک محیط وفضای آرام ومناسب برگزارشودو لغوکنسرتی رانخواهیم داشت.این درحالی است که اجرای کنسرت ناظری یک برنامه سنتی همراه با اشعاری ازمجموعه های کامل زبان فارسی وفردوسی بزرگ است. بنابراین درمجموعه کلان کشورنیز باچنین برنامه هایی مخالفت نمی شود وبی شک درحفظ واحیای سنت ها وموسیقی اصیل و سنتی کوشیده می شود.
 
وی گفت: به هر حال اشکالاتی برای برگزاری این کنسرت بوده که دیگر نباید خیلی به آن دامن زدبلکه باید دررفع مشکلات کوشید.مکان وزمان دقیق اجرای کنسرت نیز بعدا اعلام خواهد شد. حتی اگر امکان برگزاری در فضای بزرگ تر مانند ورزشگاه هم باشد موافقیم اما باید به نظرات کارشناسی هم توجه شود. همه مجموعه های امنیتی ، اجرایی، انتظامی وقضایی شهرستان نیز درحدی هستند که بتوانند دربرگزاری کنسرت به نحواحسن همکاری وتلاش کنند. وی در بحث بستری شدن استادناظری در روزجمعه نیز گفت : از چگونگی ومکان آن اطلاعی ندارم چون درقوچان نبودم و در مرخصی بودم.
 
وی این موضوع  که باید برای معاون فرماندار دراین خصوص پرونده تشکیل شود را نیز ردکرد. فرماندار قوچان درادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد دوست دارند با رفتارهایی درشهرستان بین مدیران ومردم تفرقه وشکاف ایجاد کنند که ما اجازه چنین کاری رانخواهیم داد‌ . وی درپایان درباره برخی پروژه های عمرانی وروند آن ازجمله مجتمع فرهنگی ، میدان ورزش ، تقاطع پارک نشاط ومزارشهدای گمنام توضیحاتی داد.
 
       علی مطهری: شهرام ناظری باید شکایت کند
 
علی مطهری هم معتقد است به دلیل پلمبِ سالن کنسرت «آواز پارسی» در قوچان، حق شکایت برای شهرام ناظری و وزارت ارشاد محفوظ است.
 
به گزارش «خبرآنلاین» علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره این اتفاق گفت: «به نظر من جناب شهرام ناظری و وزارت ارشاد باید از دادستان قوچان به مراجع قضایی شکایت کنند؛ چون این اتفاق هم از نظر مالی و هم از نظر روحی به گروه ناظری و به مردمی که برای تماشای کنسرت او رفته بودند، خسارت زده و حق شکایت برای آن ها محفوظ است.»
او با اشاره به سخنرانی خودش که قرار بود ٣٠ آبان سال گذشته، برابر با اربعین در مشهد برگزار شود و توسط دادستان این شهر لغو شد، افزود: «وقتی این اتفاق رخ داد، من از دادستان مشهد شکایت کردم و معتقدم راه حل آه و ناله نیست و برای نشان دادن اعتراض به چنین کارهایی، باید شکایت کرد.»
 
      نامه سرگشاده 500 فعال حوزه موسیقی به ارشاد
 
حدود پانصد نفر از فعالان عرصه‌ موسیقی نیز با انتشار نامه‌ای، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستند با عوامل لغو کنسرت‌ها به عنوان عاملان اخلال در قانون و نظم عمومی برخورد کند.
به گزارش ایلنا، بیش از پانصد نفر از فعالان عرصه موسیقی، با امضای نامه‌ای، علاوه بر اعتراض به موج اخیر بر هم زدن کنسرت‌ها، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستند که ضمن شناسایی برهم زنندگان، با آنان به عنوان عاملان اخلال در قانون و نظم عمومی برخورد کند.
 
 در این نامه که به امضای افرادی چون حمید متبسم، وحید تاج، بهزاد عبدی، سیامک جهانگیری، نگار خارکن، احسان ذبیحی فر، مجتبی عسکری، حسین علیشاپور، محمد موسوی، آرش محافظ و فرید الهامی رسیده، همچنین بر ضرورت تشکیل صندوق خسارت هنرمندان، با هدف جبران ضرر و زیان‌های ناشی از لغو شدن کنسرت‌ها تاکید شده است.
 
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
 
 ممانعت از برگزاری برنامه‌های موسیقی دارای مجوز از مبادی قانونی، مصداق بارز قانون‌شکنی و اخلال در نظم امور است و بدیهی ا‌ست که با اخلال‌گران و شکنندگان نظم، در هر منصب و کسوت، می‌باید برخورد قانونی صورت گیرد.
 
چندی ا‌ست که متاسفانه شاهدیم، به عناوین مختلف و از سوی برخی دستگاه‌ها و حتی افرادی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، فشار‌ها بر گرده موسیقی، البته با اهداف سیاسی همچون افزایش فشار بر بدنه دولت، فزونی گرفته و این امر، منتج به بروز خساراتی در ابعاد مادی و معنوی برای اهالی موسیقی و برخی مردم و علاقه‌مندان هنر موسیقی شده است.
 
ما، امضاکنندگان این نامه برآنیم که درخصوص این وضعیت و عاملین و آمرین آن، بررسی‌های لازم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و عاملین و آمرین، هر که هستند، از سوی مبادی ذی ربط مورد پرسش و شکایت قرار گرفته و معرفی شوند. در همین راستا، اندیشیدن تمهیداتی همچون ایجاد صندوق خسارت هنرمندان با هدف جبران بخشی از ضرر و زیان مادی حاصل شده نیز از دیگر خواسته‌های اهالی موسیقی ا‌ست؛ باشد که از این طریق بتوان حداقل‌های امنیت شغلی اهالی این هنر شریف را تامین نمود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
حداقل این موارد را به کفن پوشان هم بگوئید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار