بازدید 2497

اخبار کوتاه جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله افت سوددهی چهارمین تولیدکننده مواد پتروشیمی جهان در سه ماه دوم 2017 میلادی، دستگیری رئیس سابق پتروبراس برزیل به اتهام رشوه گیری، رهایی ابرشرکت های نفتی اروپا از رکورد 3ساله بوده است.
کد خبر: ۷۱۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 31 July 2017
جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله افت سوددهی چهارمین تولیدکننده مواد پتروشیمی جهان در سه ماه دوم 2017 میلادی، دستگیری رئیس سابق پتروبراس برزیل به اتهام رشوه گیری، رهایی ابرشرکت های نفتی اروپا از رکورد 3ساله بوده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، شرکت صنایع پتروشیمی عربستان، «سابیک»، به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ مواد پتروشیمی در جهان، در پی کاهش فروش و افزایش هزینه ها، 25 درصد افت در سود خالص سه ماه دوم سال 2017 میلادی خود گزارش کرد.

سود خالص این شرکت در این مقطع 989 میلیون و 300 هزار دلار و بسیار کمتر از انتظار تحلیلگران اعلام شد، در حالیکه این میزان در مدت مشابه پارسال یک میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است.

**دستگیری رئیس سابق پتروبراس به اتهام رشوه گیری

به گزارش رویترز، پلیس فدرال برزیل «آلدمیر بندین»، مدیرعامل سابق شرکت دولتی نفت این کشور، «پتروبراس» را به اتهام دریافت رشوه سنگین از شرکت احداث زیرساخت های نفت و گاز «اودربخت» بازداشت کرد.

دفتر دادستان کل اعلام کرد که بندین برای اعطای وام به شرکت اودربخت درخواست پنج میلیون و 400 هزار دلار رشوه کرده بود.

**ابرشرکت های نفتی اروپا از رکورد 3ساله رها می شوند

به گزارش رویترز، شرکت های شل انگلیسی- هلندی، توتال فرانسه و استات اویل نروژ از افزایش چشمگیر سود خود در سه ماه دوم 2017 میلادی، پرداخت بدهی ها و سود سهامداران خبر دادند.

در پی افزایش فعالیت پالایشی، پتروشیمی و رشد قیمت های نفت سوددهی شل در سه ماه دوم 2017 میلادی در مقایسه با مدت مشابه پارسال تقریبا سه برابر شد و سودآوری توتال و استات اویل نیز با توجه به افت هزینه ها در این مقطع فراتر از انتظار تحلیلگران بود.

**میانگین عرضه روزانه نفت تایلند به 300 هزار بشکه معادل نفت می رسد

به گزارش رویترز، شرکت دولتی پی تی تی تایلند انتظار دارد فروش نفت و گاز خود را در سه ماه سوم سال جاری میلادی به میانگین 290 هزار بشکه معادل نفت در روز و میانگین حجم فروش نفت و گاز سالانه را به 300 هزار بشکه معادل نفت در روز برساند.

این شرکت انتظار دارد قیمت نفت در نیمه دوم سال 2017 میلادی 45 تا 50 دلار نوسان داشته باشد. 

**افزایش سوددهی دومین تولیدکننده نفت و گاز در کانادا 

به گزارش رویترز، «سانکور انرژی»، به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت و گاز در کانادا اعلام کرد که در پی افزایش قیمت نفت و رشد تولید این سوخت و فرآورده های نفتی در این کشور، سوددهی سه ماه دوم 2017 میلادی آن افزایش یافت. 

سانکور انرژی سود خالص خود را در این مقطع 349 میلیون و 570 هزار دلار اعلام کرد و بودجه سرمایه ای اختصاص داده شده به سال 2017 میلادی را از سه میلیون و 846 هزار دلار کانادا به چهار میلیون و 327 هزار دلار کانادا افزایش داد.

**نفت 55 دلاری ناجی شرکت های نفتی از ورشکستگی 

به گزارش رویترز، موسسه رتبه بندی فیچ پیش بینی کرد که نفت خام آمریکا در سال آینده میلادی بین 50 تا 55 دلار معامله شود که این رقم فشارهای مالی و ورشکستی را که در سال های اخیر گریبانگیر ده‌ها تولید کننده انرژی شده بود، کاهش خواهد داد.

بر اساس اعلام این موسسه، افت شدید قیمت نفت موجب ضرر دهی شرکت های فعال در صنعت اکتشاف و تولید نفت گردید و سبب شد تا پس از سال 2015 بیش از 100 شرکت تولید کننده نفت و گاز در آمریکای شمالی ورشکسته شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر