بازدید 2309

کاهش صادرات نفت ایران به آسیا برای دومین ماه متوالی

برای نخستین بار پس از لغو تحریم‌ها، صادرات نفت ایران به آسیا برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و به کمترین رقم ۱۴ ماه گذشته رسید.
کد خبر: ۷۱۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲ 31 July 2017
برای نخستین بار پس از لغو تحریم‌ها، صادرات نفت ایران به آسیا برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و به کمترین رقم ۱۴ ماه گذشته رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، خرید نفت مشتریان آسیایی ایران از این کشور برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن کاهش یافت و به کمترین رقم در 14 ماه گذشته رسید.

این کاهش ناشی از خرید آشفته چین و ژاپن از ایران بوده است.

این نخستین بار است که پس از لغو تحریم ها، صادرات نفت ایران به این 4 کشور آسیایی برای دو ماه متوالی کاهش یافته است.

بر اساس آمارهای رهیابی نفتکش‌ها، چین، هند و کره جنوبی در مجموع در ماه گذشته میلادی، 1.46 میلیون بشکه نفت در روز از ایران خریده‌اند که 15.2 درصد به نسبت مدت مشابه پارسال کمتر است و کمترین میزان از آوریل گذشته به شمار می‌رود. میزان صادرات آوریل سال گذشته برابر با 1.32 میلیون بشکه در روز بوده است.

این کاهش در حالی صورت می‌گیرد که ایران در نظر دارد تا میزان تولید خود را تا پایان سال به حدود 4 میلیون بشکه در روز برساند و میزان صادرات به اروپا را افزایش دهد. میزان صادرات ایران در ماه‌های اخیر برابر با 3.8 میلیون بشکه در روز بوده است.

در نیمه نخست 2017، خرید نفت مشتریان آسیایی ایران هنوز به نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از 21 درصد بیشتر است و به 1.71 میلیون بشکه در روز رسیده است.

آخرین آمار نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران به هند در 3ماه نخست سال مالی هند یعنی بازه زمانی آوریل تا ژوئن، بیش از 30 درصد رشد داشته است.

وزارت تجارت ژاپن نیز اعلام کرد که واردات نفت از ایران در ماه گذشته برای دومین ماه متوالی کاهش یافته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر