بازدید 9342

روسیه شش ناو هواپیمابر می سازد

کد خبر: ۷۱۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 31 July 2017
همزمان با افزایش تنش های سیاسی-نظامی بین روسیه با آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، مسکو از برنامه ساخت شش ناو هواپیمابر خبر داد.

به گزارش ایرنا، فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه روز دوشنبه با اعلام این خبر، گفت: در آینده نزدیک ساخت شش ناو هواپیمابر شروع خواهد شد.
 
کلینتسویچ در شبکه تلویزیونی روسیه یک گفت که این کشور ناوگان ناوهای هواپیمابر خود را تقویت خواهد کرد.
 
ولادیمیر کورولوف فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز به تازگی از برنامه گسترش ناوگان ناوهای هواپیمابر این کشور برای انجام ماموریت های دریایی در مناطق مختلف دور از این کشور خبر داد.
 
در زمان حاضر، روسیه فقط یک ناوهواپیمابر به نام آدمیرال کوزنتسوف دارد که از اتحاد شوروی سابق به ارث رسیده است، در حالیکه شمار ناوهای هواپیمابر فعال آمریکا برپایه گزارش ها 12 فروند است.
 
این ناو هواپیمابر که سال گذشته در عملیات ضدتروریستی در سواحل سوریه شرکت داشت، در زمان حاضر در حال تعمیر و نوسازی جنگ افزاری قرار دارد.
 
در همین حال دیمیتری راگوزین معاون دفاعی نخست وزیر روسیه گفت که برنامه تسلیحاتی این کشور تا سال 2025 در پاییز آینده تایید خواهد شد.
 
راگوزین در مصاحبه با روزنامه کامسامولسکایا پراودا چاپ مسکو خاطرنشان کرد: در برنامه تسلیحاتی جدید روسیه، ساخت ناوهای هواپیمابر پیش بینی خواهد شد.
 
اطلاعات بیشتری از این برنامه هنوز انتشار نیافته است، ولی با توجه به برنامه روسیه برای تقویت نیروی دریایی، انتظار می رود این بخش بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد.
 
این گسترش برنامه دفاعی در شرایط بروز تنش های بی سابقه میان مسکو و غرب شکل می گیرد، زیرا ناتو به عنوان بازوی نظامی کشورهای غربی به پیشگامی آمریکا، حضور نظامی گسترده ای در مرزهای اروپایی روسیه دارد.
 
ناتو که اکنون با عضویت 28 کشور غربی و ترکیه فعالیت می کند، 15 فروردین 1324 با 12 عضو برای آمادگی بیشتر غرب با هدف جنگ احتمالی در برابر بلوک شرق و پیمان کمونیستی ورشو تشکیل شد.
 
با وجود فروپاشی شوروی در سال 1991، نابودی پیمان ورشو و گرایش بیشتر کشورهای کمونیستی سابق شرق اروپا به سمت غرب، ناتو نه تنها منحل یا تضعیف نشد، بلکه اعضای جدیدی جذب کرد و قدرت بیشتری یافت.
 
در چهار سال گذشته نیز ناتو در چارچوب طرح موضوع تهدیدهای مسکو علیه غرب، حضور گسترده ای نزدیک خاک روسیه و حتی هم مرز این کشور پیدا کرده و در حال افزایش آن است.
 
اکنون نیروهای این پیمان و آمریکا به صورت همیشگی یا زمانبندی شده در شرق اروپا از جمله لهستان و رومانی و همچنین لیتوانی، لتونی، استونی، گرجستان و مولداوی پنج جمهوری سابق شوروی حضور دارند که بارها سبب اعلام هشدارهای مسکو شده است، ولی این روند همچنان گسترش می یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل