بازدید 2477

6 هزار سایت متخلف حوزه سلامت فیلتر شد

کد خبر: ۷۱۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 31 July 2017
مدیرکل بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات سلبی و ایجابی این اداره در جهت ارتقای فراورده های سلامت گفت: حدود 6 هزار سایت متخلف و دارای فعالیت های بی ضابطه در حوزه تبلیغات کالاهای سلامت محور مانند لوازم آرایشی و بهداشتی و مکمل ها طی یک سال اخیر، ردیابی و فیلتر شده است.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، شهریار اسلامی تبار افزود:این سایت ها با همکاری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا، ردیابی و فیلتر شدند.
 
وی اضافه کرد: همچنین با تبلیغ اینترنتی سه داروخانه ، مطابق با ضوابط فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی داروخانه‌ها برخورد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: این اقدامات با توجه به اپیدمی شدن تجارت مجازی در کشور به عنوان یک هشدار پیشگیرانه، بازتاب قابل توجهی در فضای مجازی داشته است.
 
این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو گفت: اعلام نظر و ابلاغ 10 بخشنامه به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، شرکت‌های وارداتی، تولیدی، توزیعی و عرضه‌کنندگان کالاهای حوزه سلامت در خصوص نحوه نظارت بر تبلیغات این کالاها از دیگر اقداماتی است که در جهت اجرای قانون پیشگیری و مقابله با تبلیغات خارج ار چارچوب کالاهای حوزه سلامت انجام شده است.
 
اسلامی تبار افزود: همچنین با همکاری پلیس امنیت ماهواره‌ای، تبلیغات تعداد 145 فرآورده بررسی و 50 شرکت متخلف تبلیغ دهنده در شبکه های ماهواره ای، ردیابی شدند.
 
وی با تاکید بر حساسیت موضوع تبلیغات فرآورده های سلامت محور، گفت: با استفاده از نظرات کارشناسی، توانستیم در شیوه تبلیغات در رسانه ملی بازنگری های زیادی اعمال کنیم.
 
مدیر کل بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: لازمه برخورد با تخلف، انجام فعالیت های مطالعاتی هدفمند است و به همین منظور اولین کارگاه تخصصی مبارزه با قاچاق و تقلب در کالای سلامت ‌محور برای مدیران حقوقی و بازرسی دانشگاه‌ها برگزار شد تا از این طریق علاوه بر کسب آموزش های لازم با آگاهی، قدرت و توانایی بیشتری پیگیر مطالبات بر حق مصرف کنندگان باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان