بازدید 1971

قطر پیشنهاد گفت‌وگوی مشروط چهار کشور عربی را رد کرد

وزیر خارجه قطر ضمن رد پیشنهاد گفت‌وگوی مشروط چهار کشور عربی تأکید کرد که فهرست خواسته‌های ۱۳‌گانه این کشورها نقض قوانین بین‌المللی است.
کد خبر: ۷۱۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 31 July 2017
وزیر خارجه قطر ضمن رد پیشنهاد گفت‌وگوی مشروط چهار کشور عربی تأکید کرد که فهرست خواسته‌های ۱۳‌گانه این کشورها نقض قوانین بین‌المللی است.

به گزارش تابناک، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» گفت که تحریم قطر نقض قوانین بین‌المللی است اما کشورهای محاصره‌کننده قطر از روی لجاجت حاضر نیستند به آن اذعان کنند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، محمد آل‌ثانی تصریح کرد که دوحه فهرست خواسته‌های 13‌گانه کشورهای عربی را رد کرده و آن را نقض قوانین بین‌المللی می‌داند.

وی گفت که نشست منامه پر از تناقض بود و سخنان وزرای خارجه چهار کشور عربی روشن نبود و نشان می‌دهد که استمرار در یک مسیر مشخص وجود ندارد.

وزیر خارجه قطر همچنین گفت که هیچ یک از مسئولان قطری درباره بین‌المللی کردن حج سخنی به زبان نیآورده‌اند.

وی افزود که قطر هیچ تصمیمی درباره رسیدگی به حج به عنوان یک موضوع بین‌المللی اتخاذ نکرده است و هیچ اقدامی نیز درباره سیاسی کردن حج انجام نداده است اما متأسفانه عربستان مسئله حج را سیاسی کرده است.

وزرای خارجه چهار کشور عربی اعم از مصر، عربستان، امارات و بحرین روز یکشنبه (دیروز) در منامه نشست برگزار کرده و در پایان این نشست تأکید کردند که از مواضع خود در قبال قطر کوتاه نمی‌آیند و دوحه باید به مطالبات 13‌گانه آنها عمل کند.

«خالد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین تصریح کرد که ما هیچ یک از بندهای 13 گانه ذکر شده در فهرست خواسته‌های کشورهای عربی از قطر را حذف نخواهیم کرد و در عین حال آماده گفت‌وگو هستیم اما قطر باید این خواسته‌ها را پذیرفته و اجرا نماید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر