بازدید 2637

ناامنی‌های ترکیه در کمین جان گردشگران ایرانی

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی ‌و گردشگری مجلس با اشاره به اینکه تداوم حوادث تروریستی در ترکیه آن را برای گردشگران ایرانی ناامن کرده، خواستار آن شد که ضمن اطلاع رسانی در این خصوص، مقاصد جدید داخلی یا خارجی جایگزین ترکیه شود.
کد خبر: ۷۱۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 31 July 2017
ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حوادث اخیر ترکیه و گروگانگیری گردشگران ایرانی، گفت: باید اذعان کرد که شرایط کشور ترکیه از نظر امنیتی برای گردشگران مناسب نیست و این امر باید توسط آژانس‌های گردشگری به مسافران اعلام شود؛ به عبارتی لازم است از سوی این آژانس‌ها اطلاع دقیقی از وضعیت ترکیه به متقاضیان سفر به این کشور ارائه شود؛ نه اینکه صرفا به دنبال منافع خود باشند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ها نیز نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی وضعیت ترکیه دارند، اظهارکرد: متاسفانه به دلیل تداوم حوادث تروریستی در ترکیه، هنوز هم  برخی از مناطق این کشور برای جان گردشگران ناامن تلقی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه ارزان بودن قیمت سفر یکی از دلایل حضور بیشمار گردشگران ایرانی در ترکیه است، ادامه داد: گردشگران نباید به هر قیمتی جان خود را در معرض خطر قرار دهند؛ در این بین مقاصد گردشگری خارجی زیادی در همسایگی کشورمان وجود دارد که شرایط مناسبی را نسبت به ترکیه دارند و این مقاصد جدید می‌توانند جایگزین ترکیه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: نباید فراموش کرد که اگر مسئولان و متولیان حوزه گردشگری بستر مناسبی در مقاصد جدید گردشگری داخلی ایجاد کنند و در این بین سطح قیمت سفرهای داخلی را کاهش دهند، حتما بسیاری از افرادی که به کشورهایی مانند ترکیه سفر می‌کنند بازدید از مقاصد جدید داخلی را ترجیح خواهند داد.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نقاط جذاب طبیعی بسیاری در مناطق کشورمان وجود دارد و بر این اساس رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی دنیا به ایران تعلق دارد لذا باید از چنین ظرفیت شاخصی برای رونق گردشگری داخلی بهره مناسب برده شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به تازگی گردشگران ایرانی در سفر به ترکیه با باج‌گیران یا گروگان‌گیرهایی مواجه شدند که پس از حبس آنها خانواده‌هایشان را وادار می‌کنند در قبال آزادی برای آنها پول پرداخت کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر