بازدید 4631

جزئیات جدید از عملیات ضربتی در مرز سوریه و لبنان

کد خبر: ۷۱۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 31 July 2017
یک فرمانده میدانی در نبردهای مرزی با تروریست‌های تکفیری در لبنان و سوریه با بیان اینکه عملیات طبق برنامه انجام شد، گفت: پیشروی و یکسره شدن سریع نبردها به نفع ارتش بود و مقاومت بر این مسئله مهر تایید می‌زند.

به گزارش تسنیم در دمشق،هنوز چهار روز از عملیات نظامی ارتش سوریه و مقاومت لبنان در دو سوی مرزهای سوریه و لبنان نگذشته بود که جبهه تروریستی النصره با مذاکره و عقب‌نشینی از تمام ارتفاعات به سمت شهر ادلب موافقت کرد(ادلب در حال حاضر مهمترین مقر تروریست‌های تکفیری به سرکردگی جبهه النصره است)

گروه‌های تروریستی در این عملیات متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگینی شدند، اما مهمترین مسئله این است که آنها متحمل شکست‌های سنگین روحی شدند چرا که در مقابل عملیات برق آسای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت که توانستند تکلیف نبرد در این مناطق را به سرعت به نفع خود یکسره کنند، غافلگیر شدند.

آزادسازی کامل ارتفاعات فلیطه در قلمون بیش از 48 ساعت بیشتر طول نکشید که اعلام شد به طور کامل آزاد شده است، در حالی که پس از چهار روز از عملیات مقاومت در  ارتفاعات عرسال، بیش از 90 درصد مساحت آن تحت کنترل رزمندگان مقاومت قرار گرفت تا فرماندهی عملیات مقاومت به تروریست‌های جبهه النصره فرصت بدهد در مقابل تسلیم پنج اسیر و چند پیکر شهید مقاومت به سمت ادلب برود.

طولی نکشید که جبهه‌های نبرد آرام شد و جبهه النصره با عقب‌نشینی موافقت کرد و اجازه یافت تا مجروحان و کشته‌ها و اطرافیانش را با خود به سمت ادلب برد.

با پایان این مرحله از عملیات نظامی، ورود تروریست‌ها به روستاها و شهرک‌های قلمون در حومه دمشق به ویژه شهرک‌های قاره، دیرعطیه،‌الجراجیر و البریج متوقف شده و زمینه بازگشت بیش از 200 هزار آواره را به شهرک‌ها و روستاهایشان در قلمون غربی فراهم خواهد کرد.

این عملیات همچنین سبب کاسته شدن از ورود بمب‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده به داخل لبنان خواهد شد، همانطور که در بقاع شمالی چنین اتفاقی افتاده بود.

جبهه تروریستی النصره حدود 350 کیلومتر مربع از ارتفاعات فلیطه سوریه تا ارتفاعات عرسال لبنان را در اشغال خود داشت، اما اکنون در پی عملیات موفقیت‌آمیز مقاومت، کاملا امن و عاری از تروریسم است.

یکی از فرماندهان میدانی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: این عملیات از دره‌ها و مناطق پست به سمت تپه‌ها و ارتفاعات آغاز شد به طوری که عملیات از دو محور شرقی و غربی در موازات چادرهای آوارگان آغاز شد، پیش از عملیات، نیروها دست به شناسایی دقیق و عملیات نفوذ برای اطلاع از مناطق استقرار تروریست‌ها زدند و اطلاعات دقیقی از مقرها و مواضع سرکردگان و سلاح‌ها و مهمات آنها به دست آوردند.

این منبع خاطر نشان کرد : عملیات شناسایی و رصد دقیق تحرکات تروریست‌ها به مدت بیش از یک ماه از سوی رزمندگان مقاومت در یک منطقه پرپیچ و خم و صعب‌‌العبور طول کشید، اجرای این طرح همانطور که برنامه‌ریزی شده بود، پیش رفت و با موفقیت همراه شد، پیشروی و یکسره شدن سریع نبردها به نفع ارتش و مقاومت بر این مسئله مهر تایید می‌زند.

اکنون پس از تکمیل عقب‌نشینی تروریست‌های جبهه النصره، مرحله پاکسازی و پیگیری امنیتی آغاز خواهد شد، زیرا ممکن است خطر بمب‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده و چه بسا تروریست‌های انتحاری حامل کمربندهای انفجاری وجود داشته باشد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر