بازدید 3474

دستور انسداد معابر «غیرمجاز» کوله‌بران در ۴ استان

کد خبر: ۷۱۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 31 July 2017
هیئت وزیران آیین نامه ساماندهی مبادله در بازارچه های غیررسمی موقت مرزی را ابلاغ کرد و بر این اساس مدیریت ۸ بازارچه‌ی مرزی جدید به گمرک ایران واگذار شده و نیروی انتظامی باید نسبت به انسداد معابر غیر مجاز اقدام نماید.
 
به گزارش تسنیم، بر اساس مصوبه هیئت دولت، وزارت کشور موظف به هدایت و انتقال مبادلات غیر رسمی مرزی در استانهای آذربایجان غربی ،کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به گمرکات رسمی یا بازارچه‌های مرزی شد.
 
بر اساس ماده 3 آیین نامه مذکور، هرگونه های ایجاد تاسیسات اداری و زیر بنایی و تاسیسات مورد نیاز واحدهای اجرایی در این بازارچه ها و سایر سرمایه گذاریها و تامین کارکنان اجرایی و اداره آن بر عهده استانداری مربوطه است.
 
بنابر ماده 4 این آیین نامه، وزارت کشورموظف شد از نظر احداث مکان و چگونگی حفظ انتظامات کنترل تردد افراد در بازارچه های مذکور هماهنگی های لازم را با گمرک ایران انجام دهد. در بند 5آیین نامه مذکور مدیریت بازارچه های مرزی به گمرک ایران واگذار شده است.
 
بر اساس ماده 6 این آیین نامه کوله بران از تخفیف عوارض وارداتی ماهیانه 500 هزار تومان برخوردار خواهند شد، همچنین سقف کلی این معافیت ها 900 میلیارد تومان است.
 
ماده 10 این مصوبه تاکید دارد، وزارت کشور و نیروهای انتظامی مکلفند پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه نسبت به انسداد کلیه معابر غیر مجاز اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر