بازدید 3182

سرنوشت پلاسکو در انتظار سازه‌های ناایمن پایتخت

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس تاکید کرد: همکاری مسئولان سازمان نظام مهندسی و شهرداری بعد از ورود دادستانی برای تامین ایمنی سازه‌های پایتخت ضروری است.
کد خبر: ۷۱۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 30 July 2017
غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص حکم دادستانی برای 19 بنای ناایمن پایتخت، گفت: ورود دادستانی به ایمنی سازه‌های ناایمن پایتخت قابل تقدیر و تشکر است اما پس از این سازمان نظام مهندسی به عنوان متولی اصلی باید ورود کرده و نسبت به تامین استانداردها کمک کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شهرداری نیز به نوعی دیگر مسئولیت دارد بنابراین همکاری شهرداری با نظام مهندسی برای تامین ایمنی ساختمان‌ها اهمیت بسیار دارد.

وی افزود: دادستانی بر مبنای نظرِ کارشناسان تخصصی دادگستری وضعیت ایمنی سازه‌ها را بررسی و 19 بنای ناایمن را مشخص کردند، البته غیر از این موارد، سازه های ناایمن دیگر هم در پایتخت وجود دارد که در اولویت بعدی باید به تامین ایمنی آنها هم پرداخته شود.

حیدری معتقد است: سازمان آتش‌نشانی به عنوان یکی از مجموعه‌های ذیل شهرداری نیز در تامین ایمنی این سازه‌ها نقش موثری دارد زیرا بسیاری از ساختمان‌های ناایمنی که اخطاریه دریافت کرده‌اند فاقد امکانات اطفای حریق هستند، بنابراین برای جلوگیری از حوادثی چون آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو بهتر است این مجموعه‌ها و مدیران مربوطه اخطارها را جدی بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بعد از حادثه پلاسکو جزئیات مناسبی از وضعیت برخی بناهای ناایمن به‌دست آمد که نتیجه آن صدور اخطاریه‌های دادستانی جهت تامین ایمنی سازه بود، بنابراین ضمن ورود تخصصی دادستانی، همکاری و هماهنگی سایر مجموعه ها لازم است، البته شورای شهر هم می‌تواند جهت هماهنگی مجموعه‌های مذکور اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از ابلاغ ایمن‌سازی برای ۱۹ ساختمان ناایمن خبر داد و گفت: ۱۹ مجتمع تجاری پرخطر در مناطق مرکزی شهر تهران اخطاریه دادستانی را برای ایمن‌سازی بنا دریافت کرده‌اند که ساختمان علاءالدین و آلومینیوم از معروف‌ترین ساختمان‌های اعلام شده در این رابطه بودند؛ غیر از این موارد بناهایی که در خیابان‌های پرتردد پایتخت واقع شده‌اند و باید هرچه سریع‌تر شرایط ایمن را پیدا کنند هم اخطاریه دریافت کردند که در صورت بی‌توجهی با حکم قضایی پلمب می‌شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر