بازدید 2362

نفت به بالاترین قیمت دو ماهه‌اش رسید

قیمت نفت با کاهش ترس از افزایش بیش از اندازه ذخایر، با یک افزایش قیمت، قوی ترین هفته خود را به پایان رساند.
کد خبر: ۷۱۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 30 July 2017
قیمت نفت با کاهش ترس از افزایش بیش از اندازه ذخایر، با یک افزایش قیمت، قوی ترین هفته خود را به پایان رساند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز،   نفت خام آمریکا برای اولین بار از پایان ماه می به فاصله بسیار نزدیکی از ۵۰ دلار به ازای هر بشکه رسید.

طی هفته گذشته،  نفت در هر نوبت که معامله شد با قیمت بالاتری بسته شد. نفت خام آمریکا در ۴۹.۷۱ دلار به ازای هر بشکه بسته شد که ۶۷ سنت یا ۱.۴ درصد افزایش داشت و در کل هفته افزایشی ۹ درصدی را به دست آورد.

با کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام در روز چهارشنبه و نشانه‌هایی از این‌که عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است، تولید خود را در ماه آگوست بیشتر کاهش خواهد داد، بازار در معاملات پایانی هفته تقویت شد.

سارپ‌اوسکان، تحلیل‌گر سایت Drillinginfo.com می‌گوید:گزارشات هفته گذشته که تاییدکننده کاهش ذخایر جهانی بود در کنار گزارش کاهش صادرات عربستان سعودی باعث شد انتظار بازار از تداوم نرمال‌سازی ذخایر نفت بالا برود.

قیمت نفت خام برنت پس از اینکه به بالاترین قیمت ۲ ماهه خود یعنی ۵۲.۶۸ دلار به ازای هر بشکه نفت رسید در ۵۲.۵۲ دلار برای هر بشکه نفت، بسته شد که ۲ درصد یا ۱.۰۳ دلار افزایش داشت.

این افزایش قیمت نفت برنت باعث شد تفاوت قیمت آن با بنچ مارک دوم نفت (WTI) به بیشترین مقدار در ۲ماهه اخیر برسد.

طی هفته گذشته حفاران نفت آمریکا ۲ چاه جدید را اضافه کردند. این سومین هفته پیاپی است که به تعداد چاه‌ها اضافه می‌شود و تعداد کل چاه‌ها را به ۷۶۶ عدد افزایش می‌دهد. در این ماه ۱۰ چاه نفت اضافه شده است که این کمترین مقدار ماهیانه از ماه می ۲۰۱۶ است.

از طرفی ایالات متحده در نظر دارد تحریم‌هایی را بر ضد ونزوئلا، که یکی از صادر کنندگان بزرگ نفت است، اعمال کند که این هم می‌تواند باعث افزایش قیمت نفت شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر