بازدید 4210
۹

تولید برق با جان‎فشانی نیروهای متخصص

در سه روز اخیر، حدود ۳۰ نفر از نیروهای عملیاتی تولید برق در نیروگاههای جنوب ایران در استانهای خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از شدت گرما و سختی کار در شرایط محیطی نیروگاه، راهی بیمارستان شده اند.
کد خبر: ۷۱۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰ 30 July 2017
در شرایطی که روز گذشته دوباره شاهد عبور پیک مصرف برق از مرز 55 هزار مگاوات و قرارگرفتن شبکه برق سراسری کشور در وضعیت هشدار بودیم، نیروهای عملیاتی صنعت برق کشور در بخش تولید و در واحدهای نیروگاهی، هم گرمای هوا را تحمل می کنند و هم گرمای بیش از حد محیط کار در واحدهای حرارتی را به جان خریده اند.

پیگیری های خبرنگار تسنیم از آخرین وضعیت نیروگاه‌های کشور نشان می دهد این واحدهای حرارتی با حداکثر ظرفیت ممکن، در مدار بهره برداری هستند؛ اما افزایش کم سابقه دمای هوا وضعیت کار در نیروگاه ها را بسیار مشکل کرده است. در نیروگاه‌های بسیاری از نقاط کشور به ویژه نیروگاههای جنوبی ایران، دمای هوا و دمای محیط کار به اندازه ای بالاست که تلاش شده با در دسترس بودن کمپرسورهای یخ و حتی شربت آبلیمو، از گرمازدگی و از حال رفتن نیروهای عملیاتی جلوگیری شود.

در این شرایط ممکن است برخی از تجهیزات نیاز به نشت یابی و تعمیر و برخی نیازمند حضور نیروهای عملیاتی برای تست و انجام چک های لازم داشته باشند. در این شرایط، دمای هوای واحدهایی که تا چند دقیقه قبل در مدار بهره برداری بودند بسیار بالاست و در شرایط عادی و دیگر روزهای سال، اگر نیاز به نشت یابی و یا تعمیر و جایگزینی قطعه ای باشد، زمان لازم را برای از مدار خارج بودن واحد و خنک شدن آن اختصاص می دهند تا در زمان خنک بودن تجهیزات، کار تعمیراتی را روی اآها انجام دهند تا در این روزها به دلیل نیاز در مدار بودن تمامی واحدها، در صورت ضرورت انجام تعمیرات و یا بازرسی، در همان دمای محیطی بالا اقدام به انجام تعمیرات و بازرسی های لازم می شود.

بررسی ها حاکی از این است که در سه روز اخیر، حدود 30 نفر از نیروهای عملیاتی تولید برق در نیروگاه‌های جنوب ایران در استانهای خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از شدت گرما و سختی کار در شرایط محیطی نیروگاه، راهی بیمارستان شده اند که برخی به صورت سرپایی و برخی با بستری در بیمارستان، مراحل درمان را طی می کنند.

در شرایطی که تولید برق کشور برای جلوگیری از بروز خاموشی، با جان فشانی نیروهای عملیاتی در حال انجام است، بهتر است مردم با صرفه جویی و مدیریت مصرف برق، شرایط برقرسانی به تمامی نقاط کشور را برای متخصصان این صنعت آسان تر کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
خدا قوت
واقعا دستشون درد نکنه. مردم ببینید رعایت کنید.
درود‌بر همتشان
مهمان ناخوانده جدید خانه‌های نوساز داکت اسپلیت ها هستند که مصرف برق آنها به طور متوسط بیشتر از هفت کیلو وات هست و در حال حاضر هم در شهرهای بزرگ مخصوصا تهران به طور بی سابقه ای توسط فروشندگان به سازندگان یا خربداران واحدهای مسکونی نوساز پیشنهاد و عرضه میشود و در غیاب سیستم های نظارتی مصرف برق این واحدهای مسکونی و شهر تهران را در فصل گرم تابستان افزایش داده. به نظرم باید در این مورد چاره ای اندیشیده شود.
این هم از برکات نیروگاه اتمی‌ بوشهر که قرار بود کلی‌ برق برای کشور تولید کنه که ظاهرا بی‌برقی تولید کرده به جاش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
با اطلاع این حرف رو میزنی یا واسه اینکه همینجوری یه چیزی گفته باشی؟
نیروگاه اتمی فعلا حدود هفتصد مگاوات برق تولید میکنه که مقداریش صرف تجهیزات خودش میشه و قسمت زیادیش هم به شبکه برق توزیع میشه. در ثانی این نیروگاه زمانی کاملا اقتصادی تر میشه که فازهای بعدی اون هم ساخته باشه که ظاهرا فعلا با کمک روسها در حال شروع هست. با ساختن رو رآکتور دیگه ظرفیت تولیدش بیشتر از سه برابر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
نیروگاه اتمی بوشهر تا 1000 ال دیگه هم به دست روسها به بهره برداری کامل نمی رسه. ما از روسها خیری ندیدیم. نیروپاهی با 5 برابر قیمت جهانی، تکنولوژی عهد بوق و بازدهی بسیار پایین. اگر ما با آمریکایی ها یا اروپایی ها کار می کردیم وضعمان خیلی بهتر بود
بابا جان....نیاز‌ به جان‌ فشانی نیست....بریم‌ ببینیم‌ کشورهای متوسط مثل ما چه برنامه هایی رو اجرا کردن....ما هم همونکارو بکنیم....استفاده از انرژیهای نو مثل خورشید برا کشوری که کویری و افتابیست فکر خوبی نیست؟ حالا نشد مهم نیست....بزرگترین ذخایر گاز جهان رو داریم صادر هم میکنیم مجانی....یه نیروگاه حرارتی بزنیم این مشکلات حل بشه
میدان دارها-میوه فروش ها و بازار ها لامپ های اضافی روشن می کنند و وقتی میگیم میگه پولش را میدیم. کشور ما خیلی باید مواظب خودش باشد از جهت برق و آب . برخی خانم ها و مرد ها وسواس و بیمار هستند آب زیاد مصرف می کنند باید به دکتر یا دادگاه معرفی شوند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار