بازدید 2822

حمایت وزارت خارجه از طرح مقابله با آمریکا

کد خبر: ۷۱۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 29 July 2017
معاون وزیر خارجه با تاکید بر اینکه مصوبه کنگره آمریکا حرکت خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران است، گفت که وزارت خارجه از طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز برای بررسی طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه برگزار شد، که در این جلسه عراقچی معاون وزیر خارجه بعد از ارائه توضیحاتی پیرامون مصوبه کنگره آمریکا گفت که این قانون جدید یک حرکت خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران است و واکنش قاطع مجلس را لازم دارد، لذا وزارت امور خارجه از پیش نویس تهیه شده از سوی کمیسیون حمایت می‌کند.

همچنین در این جلسه علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که با توجه به ارجاع طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه به این کمیسیون براساس آئین نامه ابتدا کلیات و سپس پیشنهادات واصله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در جریان بررسی کلیات، ذوالنوری،‌ حسن‌بیگی،‌ گودرزی،‌ صفاری،‌ رحیمی، رضایی،‌ دهقانی، نوریان و شوشتری از اعضای کمیسیون امنیت ملی به ارائه نظراتشان پرداختند و عراقچی نیز توضیحاتی مطرح کرد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همگی درباره خصومت آمریکا و ادامه رفتارهای دشمنانه آنها به علت شکست‌های مکرر از جمهوری اسلامی ایران توافق داشته و بر ضرورت تصویب طرح متقابل و عدم تاثیرگذاری تحریم‌ها بر اراده ملت ایران تاکید کردند.

در پایان این جلسه کلیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه به رای گذاشته شد و کلیات به اتفاق آراء تصویب شد.

کمیسیون امنیت ملی در جلسات بعدی وارد بررسی جزئیات این طرح می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل