بازدید 2501
قیمت نفت به ۵۳ دلار نزدیک شد

هفته گذشته بهترین عملکرد نفت در امسال

رویترز اعلام کرد: با کاهش نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه نفت، بهترین و قوی‌ترین عملکرد در هفته گذشته را ثبت کرد و قیمت نفت در آخرین روز این هفته به 52.63 دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۷۱۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 29 July 2017
رویترز اعلام کرد: با کاهش نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه نفت، بهترین و قوی‌ترین عملکرد در هفته گذشته را ثبت کرد و قیمت نفت در آخرین روز این هفته به 52.63 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با کاهش نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه، نفت، بهترین و قوی‌ترین عملکرد طی هفته گذشته در سال جاری را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت هر روز هفته گذشته را با افزایش به پایان برد. نفت خام آمریکا با 67 سنت یک 1.4 درصد افزایش در روز جمعه 49.71 دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت طی هفته گذشته نزدیک به 9 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.

نفت برنت با 1.14 دلار افزایش 52.63 دلار فروخته شد. نفت برنت در ساعات اولیه معاملات تا بالاترین قیمت 2 ماه گذشته نیز بالا رفت.

افزایش قیمت برنت سبب شده است تا تفاوت قیمتی برنت و نفت خام آمریکا به بیشترین میزان در 2 ماه گذشته رسید.

بازار با کاهش بیش از انتظار ذخایر در روز چهارشنبه و همچنین سیگنال‌هایی از سوی عربستان که تولید خود را در ماه آگوست کاهش خواهد داد، تقویت شد.

سارپ اوزکان، تحلیلگر بازار گفت: «گزارش‌های تقویت‌کننده میزان ذخایر نفت آمریکا در این هفته، به تایید این دیدگاه که روند ذخایر جهانی نفت در حال کاهش است، کمک کرد.» بعلاوه کاهش صادرات از سوی عربستان نیز «انتظارات برای تدوام نرمال سازی ذخایر را تقویت کرده است.»

ذخایر نفت و بنزین آمریکا در هفته‌های اخیر با سرعت بیشتری از انتظار کاهش یافت به طوریکه فرآورده‌های پالایشی آمریکا به طور متوسط در هفته گذشته روزانه 7.3 میلیون بشکه کاهش یافت که 620 هزار بشکه در روز از هفته مشابه در سال 2016 بیشتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل