بازدید 6943
خوانده می‌شوید؛

اصولگرایان برای تحول و نو شدن چه باید بکنند؟

برخی چهره‌های اصولگرا پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت 96 از لزوم نو شدن جریان اصولگرایی سخن گفته‌اند. به نظر شکست در دو انتخابات پیاپی و واگذاری مجلس در تهران، شورای شهر تهران و برخی شهر بزرگ و مهم‌تر از همه شکست در دوازدهمین دوه انتخابات ریاست جمهوری برای اصولگرایان سخت گران آمده است و آنها اگر می‌خواهند انتخابات سال 98 را هم نبازند، باید سعی کنند تغییرات اساسی در ساختار خود شکل دهند.
کد خبر: ۷۱۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 29 July 2017
برخی چهره‌های اصولگرا پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت 96 از لزوم نو شدن جریان اصولگرایی سخن گفته‌اند. به نظر شکست در دو انتخابات پیاپی و واگذاری مجلس در تهران، شورای شهر تهران و برخی شهر بزرگ و مهم‌تر از همه شکست در دوازدهمین دوه انتخابات ریاست جمهوری برای اصولگرایان سخت گران آمده است و آنها اگر می‌خواهند انتخابات سال 98 را هم نبازند، باید سعی کنند تغییرات اساسی در ساختار خود شکل دهند.

* به نظر شما، اصولگرایان برای کسب مجدد اقبال عمومی چه باید بکنند؟

* اصولگرایی برای نو شدن به چه چیزی نیاز دارد؟


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۷۸
اصول گرایان عزیز دکتر احمدی نژاد را فصل الخطاب و دکتر مشاعی را فصل البهار و دکتر بقایی را قحط الرجال بدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
اگر به اصول اولیه انقلاب که همان استقلال و آزادی کشور است بپردازند و ملت را داخا آدم حساب کنند . و اگر از توهمات خارج و با دنیا و دین مردم بسازند
دیگه اصولگرایان نیازی نیست کاری بکنن. اصلاح طلب ها با رفتارهای ضعیفشون و میل بی نهایت به سمت غرب، ولو با تحمل هر خفت و خواری و کسب نکردن هیچ نتیجه ای، مردم رو از خودشون دارن متنفر می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
متاسفانه یکی از دلایل عدم نتیجه گیری اصولگرایان همین هست که همگی مثل شما سرشون رو زیر برف می کنند و ترجیح میدن واقعیت ها رو نبینن!
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
نگاه به منفی ها بنداز
از خواب بیدار شو
هرچند که خودت را بخواب زدی
اصولگرایان کار خیلی سختی پیش رو ندارند.
باید مثل اصلاح طلبان شعار آزادی بدهند. مردم از افرادی که رنگ و بوی افراط (مخالفت با آزادی) بدهند خوششون نمیاد
تنها راه در اصلاح شدن و به عبارتی اصلاح طلب شدن هست و لاغیر
1- کاندیداهای توانمند و دارای سابقه اجرایی و متخصص معرفی نمایند. از آدم های متخصص و توانمند استفاده کنند و از معرفی افراد فاقد تجربه یا غیرمتخصص خودداری کنند.
2- در مناظره ها اخلاق را رعایت کنند.
3- در تبلیغات تهمت نزنند و دنبال خراب کردن رقیب نباشند. پرونده سازی نکنند.
4- وعده های عوام فریبانه و غیرقابل اجرا ندهند.
5- به خرد جمعی و نظرات کارشناسانه احترام بگذارند و تصمیمات غیرکارشناسانه اتخاذ نکنند.
اصلاح طلب شوند
به مردم و خواسته هایشان احترام بزارند.آزادیهای مردم را پاس بدارند.کرد و لر وعرب و....را تکریم کنن د
زورگویی رو بگذارن کنار
بعدشم دیگه چی میخوان مگه
.....
سلام
اصول گرایان باید در فرصت چهار سال آینده اصولی که خود را نماینده آن می دانند و به آن پایبند هستند را برای مردم تبین کرده و پایبندی واقعی خود را به آن اثبات نمایند. متاسفانه در سالهای استقرار دولت دهم اغلب اصول گرایان بخاطر منافع سیاسی، بسیاری از اصول ادعایی خود را زیر پا گذاشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
احسنت.
همین است.
اصولگرایان اصول گرایی را خفیف کرده اند.
مثل مرد بیایند و بگویند ما به آزادی مردم معتقد نیستیم و دنبال رای هم نیستیم.
ما به دنبال نمایندگی همفکران خودمان هستیم.
اما جذب رای مردم نیازمند توجه به خواست مردم دارد.
چون از اول اصولگرایان حرفی برای گفتن و چیزی برای عرضه نداشتن تاریخ مصرفشون به اتمام رسیده
شما فکر میکنید اصلاح طلبان عوض شدند؟؟
گروهی که اصلاح نشه شکست میخوره فرقی بین چپ و راست نیست
به نظرم اول از همه اصولگرایان باید شهامت پذیرش واقعیات جامعه رو داشته باشن.این که بخواهند یا نخواهند بخشی از جامعه با آنها همراه و هم نظر نیستند و از اول هم قرار نبوده که باشن.دوم این که دست کم با خودشون صادق باشن و بپذیرند که مبانی اصولگرایی رو زیر پا گذاشته اند و از شیخ نور به امیر تتلو رسیده اند! سوم این که جرات بازگشت از مسیر بیراهه رو داشته باشن و اصرار به خطا رفتن رو کنار بگذارن.از بزرگان اصیل اصولگرایی مثل شیخ ناطق نوری مدد بطلبند و چاره جویی کنند.کینه ورزی و بخل رو کنار بگذارند و بپذیرند که مسیر اعتدال به صلاح منافع ملی مملکت است فلذا چوب لای چرخ دولت نگذارند اگر همراهی نمیکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
برای انتخاب شدن با خوانندها عکس یادگاری میندازن ولی بعد از اینکه انتخاب ننمیشن از اونها فاصله میگیرن حالا اومدیمو انتخاب میشدن اون وقت میخاستید همین کاری رو بکنید که کردید . بعدش هم جامعه اون جامعه دهه اول انقلاب و اون جوونها دیگه اون جوونها نیستن
افراط گرایی نکنند و مسائل اقتصادی کشور رو هم سرلوحه کارهاشون قرار بدن
اصولگرایی در حال حاضر معنی و مفهوم واقعی خودش را از دست داده است. اصولگرا شدن به ظاهر خیلی ساده شده است فقط کافی است خودت نباشی و ظاهرسازی کنی و هر قدر در این راه شدیدتر عمل کنی بیشتر پیشرفت می کنی! نکته دیگر آن است که اصولگرایان خودشان را با زمانه تطبیق نداده اند و همچنان انتظار دارند که مردم با همان حرف ها و شعارهای سی سال قبل از آنها پیروی کنند در حالی که این اشتباه است.
اصول گرایان باید صداقت را سرلوحه خود قرار دهندو شجاعانه اعلام کنند اصولشان چیست؟ صداقت جواب می دهد مردم را احمق فرض کردن درست نیست متوسل شدن به امثال تتلو هم جواب نمی دهد.
مشکل بزرگ اصولگرایان این است که فکر میکنند مردم کودن و نادان هستند و خودشان نیازهایشان را تشخیص نمیدهند و یا بعبارتی فکر میکنند مردم خود بدی و خوبی شان رو تشخیص نمیدهند واصولگرایان هستند که مانند پیامبر باید قوم را هدایت کنند!
اصولگرایان باید منصف و روراست و صادق باشند. در نقدهای باید منصفانه و خیرخواهانه عمل کنند و نه دنبال تخریب رقیب باشند. متاسفانه گاهی بی انصافانه سیاه نمایی می کنند.
تکلیف خودرا با وضعیت فرهنگ و هور و موسیقی جامعه روشن کنند
قضیه دیوار کشیدن بین زن و مرد و این رفتارها را شفاف کنند
در سیاست خارجی واقع گرا شوند و منافع ملی را به هر چیز دیگر ترجیح دهند. و از ارتباط با همه کشورهای جهان بر اساس منافع ملی نترسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
دیوارکشی را که آقای روحانی ادعا کرده وگرنه از اول چه امام چه رهبری و چه اصولگرایان هیچ گاه چنین ادعایی نداشته اند.
اغلب مدیران و مبلغان اصول گرا در جریان رفتارهای اجتماعی و سازمانی (مانند استخدام، بازخرید، اخراج، ترفیع، همکاری و ....) فقط به افراد جناح خودشان توجه دارند. درصورتی که قاطبهاصلی مردم درگیر مشکلات اقتصادی و روزمره هستند. لذا هر جناحی که بتواند با مردم خوب همکاری کند برنده خواهد بود
نگن چون داعشیها از طریق تلگرام برای حمله به مجلس هماهنگ شدن پس باید تلگرام فیلتر بشه.
اگه خجالت نمیکشید میگفت اینترنتو کلاً برداریم.
در ضمن از برخی سخنانی که بعضی‌ها میزنن(مثل خروج فوری از برجام) اعلام برائت کنند.
مردم تفاوت میان صداقت و فریبکاری را خوب میدانند. زمانی که تند و تند پشت سر هم کنسرت ها لغو میگردد و از آن سمت با تتلو عکس یادگاری میگیرند اثبات میکنند ریاکار هستند و باید صداقت را پیشه کنند زمانی که آقای قالیباف برای اعلام اموالش بجای اسناد قضایی یا مالیاتی برگی را چاپ میکند که نوشته من دو میلیون بیشتر ندارم وپسرم یک موتور سیکلت و همسرم فلان خب این بازی با شعور و توهین به آن نیست؟؟؟؟ صداقت کجاست؟؟؟؟؟ آیا اصلاح طلبان و اعتداگرایان راستگو تر از اصولگرایان نیستند؟؟؟ چرا اصولگرایان علاقه وافری به ...فرض کردن مردم ایران دارند؟؟ بهتر نیست از خود شخصشان شروع کنند تا بعدتر به حزبشان برسد؟
توجه و احترام به رای مردم داشته باشند از افراط گری دوری کنند
اصولگرایان در همواره رفتارهایی از خود نشان داده اند که بسیاری از مردم نمی پسندند. رفتارهایی از این قبیل: خود را مصداقِ حق دانستن و رقیبانِ سیاسیِ خود را را باطل قلمداد کردن، تمامیت خواهی، استفاده از حربۀ ردِ صلاحیت برای از میدان به در کردنِ رقیبان، سختگیری و ایجاد محدودیت برای مردم، استفادۀ یکسویه از تریبونهای رسمیِ نظام مانندِ صدا و سیما و نماز جمعه، شبیه سازی با وقایع و شخصیت های صدرِ اسلام و خود را در جایگاه پیامبر و ائمه قرار دادن و رقیبانِ سیاسیِ خود را در جایگاهِ شخصیت هایِ منفی قرار دادن، و حتی مردمی را که به آنان (اصولگرایان) رای نمی دهند به اهلِ کوفه تشبیه کردن ....
عجالتا اینها را داشته باشید! ضمنا هر کدام از مواردی که گفتم، اگر خلافِ واقع بود لطفا خوانندگان بنده را آگاه بفرمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
'گل گفتی
اصولگرایی نیازی به سلبریتی نداره تا پیروز بشه نیاز به فکر اصلاح گرایی داره ینی اینکه دست از افکار پوسیده شون بردارند و با مردم همراه باشند نه اینکه خلاف جهت مردم حرکت کنند مگر زمانی که بازیگران و خوانندگان در ستاد اصلاح طلبان فعالیت میکنند اون حزب التماسشون کرد؟ معلومه که نه این بازیگر ها بودند که با میل خودشون رفتند پس اگه اصولگرایی تفکرشو عوض کنه سلبریتی ها مثل بختیاری و تتلو!!!! خودشون میان سمتتون
با مردم رو راست باشید و با زمانه حرکت کنید
تا زمانی که منافع شخصی حزبی به منافع ملی ارجه باشه نتیجه نمیگیرند. متاسفانه بجای درک این موضوع و به دلیل بی هنری خود و عدم درک واقعیت ها جامعه فقط بروی عدم موفقیت رقیب به هرقیمتی تخریب و توهین و فریب و تتلی بازی متمرکز شده اند.
بعید است از خواب بیدار شوند و متحول.
اصولگراها باید باور کنند آزادی بیان، آزادی های مدنی، آزادی رسانه و روابط خوب با کشورها هم میتونه بخشی از اصول باشه. باید طبقه متوسط رو هم به بدنه اجتماعی خودشون وصل کنند و باور کنند که همه ی ما در مختصات جغرافیایی ایران ایرانی هستیم.
بنظر بنده سایر سران و بزرگان اصولگرا نظیر آقای رئیسی و رسائی لازم است ضمن ملاقات با امثال تتلو و دیگر هنرمندان تواب که عملکردشان در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب 180 درجه توفیر داشته به اکثریت طرفدار امثال شجریان نشان دهند که هنوز هم در جبهه انقلاب اند و اصول و مضامین انقلاب هم فرقی با گذشته نکرده است!
به نطر من مهمترین کار اصولگرایان این دو محور است
1- جوانگرایی
2- نیافتادن در دام نسخه های اصلاحطلبان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
همون مورد اول واسشون کافیه
نیازی نبود 2 رو بنویسی
اول از همه
ریاکار و فریبکار نباشید
اصولگرایان باید بین خود وافرادی که بنام اصولگرایی زندگی را به کام مردم تلخ کرده اند فاصله بگذارند وبرنامه های جدیدی برای اداره کشور ارائه کنند.زمانی که یک روزنامه بنام اصولگرایی تحقیق میکند که خواست عمومی مردم چیست بعد با بافتن آسمان وریسمان خلاف خواسته عموم مردم راخواستار میشود؛یا امام جمعه شهری دغدغه های فردی خودش را دغدغه کل جامعه اعلام میکند وخود را اصولگرا میداند؛زمانی که یک طیف که اصولا مردم مسلمان ایران را قبول ندارند ومدعی هستند مردم چکاره اند در بین بقیه اصولگرایان حضور دارند وضع همین است.کافیست دغدغه های واقعی مردم را بشناسید وبرای رفع ان برنامه بدهید از فردی مثبت وخوشنام مثل مطهری استفاده کنید.حتما اقبال مردم به اصولگرایی بیشتر خواهد شد.
باید تفکرشان را عوض کنند که تغییر تفکر آن هم بعد از 40 سالگی انسانها تقریبا غیر ممکن است مگر این که عوام فریبی دیگری راه بیندازند
از دورويي و تزوير بپرهيزند
و واقعاً‌ دلشان براي ايراني و ايراني بسوزد نه جيب ها و آقازاده هايشان
واقعیت های جامعه 80 میلیونی ایرانیان را از قاب صدا و سیما نبینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
ممنون . در یک جمله واقعیت را گفتید .
ما نه چپش رو قبول داریم نه راستش رو
تابناک تو فکر بزک کردنشونه
تکلیف خودشان را با تندروی ها و محدود کردن آزادی های فردی روشن کنند . همین دو روز گذشته دو تا کنسرت لغو شده . فیلم ها توقیف می شوند . در زمینه ایجاد سرگرمی و تفریح برای مردم نقش منفی دارند .
در زمینه اقتصادی و تعامل با دنیا افکار تاریخ گذشته را کنار گذاشته و به روز فکر کنند . از ناسزاگویی به همه دنیا به جایی نخواهیم رسید .
اصولگرایان برای چهار سال بعد زیاد فرصت ندارند و باید از همین امروز دست بکار شوند. در ابتدای لازم نیست دست به اصلاحات حزبی بزنند و با تتل نشست و برخاست کنند بلکه لازم است دست به اصلاحات فردی و فکری بزنند و در انتخاب افرادشاکارتتلوی انجام دهند و راهشان را با افراطگرایان جدا کنند و از آنها برائت کنند و با شتر دلا دلا نروند و صااااادق باشند نه ظاهرپرست
استفاده ازاصول گرایان استحواندار سابق ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
آنها دیگر پیرمرد شدند.
آشتی با مردم و احترام به نظرات متفاوت آنها
تغییر برخی از اصول سلب که در دوران مدرن پافشاری بر آنها خود نوعی جهل است
کنار گذاشتن متعصبان ومتعصب نماهای موج سوار ، چه در فرهنگ ،چه در دین و سیاست
نمایش مثبت دانش قدرت اقتصادی
در یک کلام توجه واقعی نه ابزاری به مردم
اصول گرایی = افراط گرایی
کارهای گذشته رو تکرار نکنن همه چی درست میشه درهمین انتخابات فقط تخریب و توهین و تهمت شده بود سر لوحه کار اصولگرایان .... این روش با اون اسلام و مرامی که اصولگرایان ازش دم میزنن چطور یه جا جمع میشه من نمیدونم
با وعده ی بهشت زندگی را برای مردم جهنم نکنند.
هر کجا اجباری باشد ، مردم گریزان می شوند،از دیکتاتوری دست بردارند.
واقعیت های زندگی مردم را بپذیرند
عالم بی عمل نباشند.
علم و تخصص همیشه قابل احترام است، حتی از سوی کسانی که دیدگاه مخالف دارند،بیشترین ضربه ها را اصولگراها به خودشان میزنند با حرف های نسنجیده و اقدامات اشتباه ،همه تریبونها را هم در اختیار دارند.
امامان جمعه و دیگر فعالان اصولگرا را توجیه بنمایند که مواظب صحبتهایشان باشند.
اصول گرایان واقعا اصول گرا باشند..
با دنیا تعامل داشته باشند،که اگر اینجا نمی توانیم زندگی کنیم حداقل یه جا ویزاواقامت بدن.
توجه به مردم اصول گرایان مردم را بی سودا وبی فکر می دانند
بهتر است به نصیحتهای سردار سلیمانی مبنی بر"من خواهشم از خواهران وبرادران متدین این است که فضا را برای همه نوع آدم ها باز کنید.بعضی افراد هستند که ظاهرشان ظاهر شاید مناسبی نیست اما باطن خوبی دارند"گوش فرا دهند و هر کس که دل در گرو دین و وطن دارد را با آغوش باز بپذیرند.
اصولگرايان براي متحول شدن بايد اعمال زير را انجام دهتد :

1-از يك بعدي نگري و خودبزرگبيني دست بردارند
2- دگر انديش باشند
-3-آستانه تحمل خودرادربرابرمخالفان فكري افزايش دهند
4-خودخواه و خود پسند نباشند
5-دگرانديشي خودراتقويت كنند
به خواسته های مردم توجه کنند
افکاری که در میان مردم جایی ندارد کنار بگذارند
کنار گذاردن پیر مردها و میدان دادن به جوان ها
بپذیرند که زمان و ادم ها در تغییرند و بپای انها نمی مانند
اصولگریان باید هر تکنولوژی نوی که به کشور وارد میشود حرام نکنند مثلا ویدیو که حالا جمع شده و حالا افتاده اند به جان اینترنت قبلا اینها رادیو و تلویزیون و دستگاه پرداخت پول ووووو حرام کرده بودند. باید به ازادی و دموکراسی واقعی احترام بگذارند نه اینکه وقتی از در بیرونشان میکنند انها از بالای دیوار وارد میشوند. بروند مطالعه کنند و دنیای جدید را بشناسند. از رفتار ریا کارنه مثل رفتار خانم نامداری دست بکشند.
تنها کاری که باید بکنند اینه که اصلاح طلب تر از اصلاح طلبان بشوند:)
نه اصولگرایان قدر احمدی نژاد را دانستند و نه احمدی نژاد قدر حمایت اصولگرایان را. وحالا هر کدام در گوشه ای زانوی غم گرفتند. وقتی قدر فرصت تاریخی برای احیای گفتمان اصلی انقلاب و امام را ندانستیم به بلاهای بدتر هم گرفتار می شویم. راه احیای اصولگرایی احیای اندیشه ها و مکتب فکری امام هست . امام از یک طرف بر نقش محوری مردم در تمام شئون حکومت تاکید داشت و از طرف دیگر بر اجرای عدالت در همه ابعد اقتصادی و آموزشی و .. تاکید داشت بدون اینکه ذره ای از اصول اسلام کوتاه بیاید. اصولگرایان باید ضمن پذیرش نقش واقعی ( بر خلاف اصلاح طلبان که این نقش را تا زمانی قبول دارند که مردم به اینها رای بدهند و وقت تقسیم غنایم اقتصادی ارزشی برایشان قائل نیستند ) مردم در همه ابعاد حکومت خصوصا ابعاد اقتصادی و تاکید بر اجرای عدالت در شعار و عمل و برخورد جدی با هر فردی از مجموعه شان که خلاف این روش حرکت می کنند به مردم بقوبالانند که اینها واقها نوکر مردم هستند. اصلاح طلبان هم با حرکت شیرجه ای به سمت غرب و توسعه غربی کشور را بیش از این در جهنم توسعه تبعیض آمیز و تهران محور قرار ندهند که هر گام حرکت در این مسیر نزدیک شدن به باتلاق است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
احمدی نژاد ضربه ای که به انقلاب زد اصلاح طلبان نزدند.
علی مطهری را اگر الگوی اصول گرایی در نظر بگیرند قطعآ پیروز هستند برای شروع هم پیشنهاد می کنم که برخی از بزرگان ، طرح وحدت ملی و رفع حصر را پی گیری نمایند
آخه اینم شد سیوال؟ یعنی بعد از انتخابات هنوز نفهمیده اند که باید تفکرات افراط گرایانه خود را اصلاح کنند .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
چه عرض کنم!!!
اظهر من الشمس است...
اصول گرا؟؟؟ کجاست این اصول گرا؟؟؟!!!
بايد طرز فكر و رويه خود را نو كنند البته در عمل و نه در حرف. اصولگرايان تا زماني كه با ملت ايران و جامعه بين‌الملل تعامل نداشته باشند جايگاهي نخواهند داشت.
یه کلمه با دنیا باید پیش رفت ولی متاسفانه اصولگراها در همون سالهای دهه پنجاه موندن
اصولگرایان باید برای کسب محبوبیت 1روابط حسنه با تمام دنیا واز جمله غرب را به رسمیت بشناسند2اجبار در دین بصورت افراطی را کنار بگذارند و قبول کنند که ملت طلبه حوزه علمیه نیست واز ریا وتظاهر ودین فروشی دست بردارند3قبول کنند که مدیریت کشوری هشتاد میلیونی مانند مدیریت حوزه نیست4به حقوق آزادیها ونظرات ملت احترام بگذارند5با خواست مردم لجاجت وعناد نورزند6 برای منافع ملت کار کنند ونه خود وطیفشان7از بزرگ نمودن بندگان خدا بپرهیزندووو موارد بسیار دیگر که البته بعید است عوض شوند
اگر یک نگاهی به تیپ ها و شخصیت هایی که در چند سال اخیر از طرف اصولگراها به جامعه معرفی شدندبیاندازیم دلیلش روگردانی مردم از آنها را می فهمیم .
یک زمانی اصولگرایی مترادف ارزش گرایی بود ولی متاسفانه از احمدی نژاد و خاوری و بابک زنجانی گرفته تا تتلو و آزاده نامداری و مرتضوی و ... همه به حساب اصولگراها نوشته می شوند.
بايد بپذيرند كه ١٨ ميليون راي را فقط بواسطه شعار هاي پوپوليستي، عوام فريبي و رياكاري بدست آوردند! آن موقع ميتوانند با ديدگاهي منطقي براي ٤ سال بعد برنامه ريزي كنند!
متاسفانه اصولگرایان فکر میکنن مردمی اگر خلاف انها فکر کنن وزندگی کنن همه ضد دین و ضد انقلابن .و نباید ازادانه اندیشه کنن .واصلاح طلبها هم از این فکر .برای خودشان گلیم میبافند
اصولگرایان با بی برنامگی و عدم انسجام خود در سالهای گذشته فقط باعث شدن جریان رغیب از رای سلی اونها استفاده کنه و به قدرت برسه، اولین کارهاdی که اصولگرایان باید یاد بگیرن و انجام بدن شامل کار رسانه ای و کار حزبی هستش که متسفانه تا الان خیلی ضعیف بودن.
مطمئنا اصولگرایی همراه با منطق و پشتوانه رسانه ای قوی به راحتی میتونه جریان اصلاح طلب سازشکار رو کنار بزنه که خدایی نکرده سرنوشت شوروی و سوریه در انتظار ایران عزیزمان نباشه.
یک نکته مهم
در میزان فراگیری فساد هیچ فرقی بین اصلاح طلب و اصول گرا نیست.
منتهی اصلاح طلبان چون از سمت رسانه های رقیب که آزادانه فعالیت می کنند تحت فشارند جرات دست از پا خطا کردن ندارند.
اما برعکسش چه؟!!!! مورد قالیباف و یاشار سلطانی را همه دیدند که طبق عادت اصولگرایان، اصول قربانی منافع جناحی شد.
بنابراین من معتقدم در شرایط فعلی امور اجرایی دست اصلاح طلبان باشد بهتر است.
احترام به حقوق بشر
نگرفتن مردم
نزدن مردم
نبستن مردم
دیگر هیچ ! بسیار دیر شده !
متاسفانه اصولگرایان چه در قدرت باشند و چه شکست خورده باشند نظر و اراده خود را نظر مردم می دانند در صورتی وقتی شکست خوردند نباید از طرف اکثریت مردم صحبت کنند چیزی که معمولا در تریبونهای عمومی زیاد شنیده می شود - البته من معتقدم که همیشه و در همه حال حق با اکثریت نیست ولی در یک نظام مردم سالار بایستی به رای و نطر مردم احترام گذاشت
اصولگراها باید اول به خودشون بعدا به مردم وفادار باشند
مطالبی که کاربران نوشته اند خوب و درست است مطلب محسن و محمد خیلی خوب بود . یه نکته دیگر این که اینقدر مرد سالار و زن ستیز نباشند به خانمها احترام قائل شوند و آنها را آدم به حساب بیاورند و از تحقیر و توهین و دشمنی با زنان جامعه دست بردارند
تا زمانی که در انتخابات اطمینان دارند که رقیبشان رد صلاحیت می شود خود را اصلاح نمی کنند؟انصافا تابناک در استان کرمانشاه70درصد رای ریاست جمهوری متعلق به روحانی بوده ولی7نماینده اصولگرا در انتخابات بدون رقیب وارد مجلس شدند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان