بازدید 1356

ازدحام ۲ برابری جمعیت زندانیان در یکی از زندان‌های فرانسه

در ادامه انتقادها از وضع نامناسب زندان‌های فرانسه، زندان «فرسنس» با ازدحام جمعیت بالای ۲۰۰ درصدی و شرایط نامناسب بهداشتی هم‌اکنون توجه نهادهای حقوق‌بشری و قضایی را به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۷۱۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 29 July 2017
در ادامه انتقادها از وضع نامناسب زندان‌های فرانسه، زندان «فرسنس» با ازدحام جمعیت بالای ۲۰۰ درصدی و شرایط نامناسب بهداشتی هم‌اکنون توجه نهادهای حقوق‌بشری و قضایی را به خود جلب کرده است.

به گزارش فارس، طبق گزارش‌های موجود، زندان‌های فرانسه در زمره بدترین زندان‌های اروپایی از لحاظ شلوغی و ازدحام زندانیان و همچنین نرخ بالای خودکشی زندانیان ارزیابی می‌شود و در رده‌بندی ارزیابی اوضاع زندان‌های 11 کشور اروپا، فرانسه در جایگاه هفتم بدترین زندان‌های اروپا از لحاظ تعدد و ازدحام زندانیان قرار دارد.

اما در میان همین زندان‌ها پرجمعیت و شلوغ، زندان فرسنس (Fresnes) عنوان یکی از شلوغ‌ترین و بدترین زندان‌های این کشور را به خود اختصاص داده به گونه‌ای که 2500 نفر در آن زندانی هستند و بیش از نیمی از زندانیان به صورت سه نفره در یک سلول 10*2 متری محبوس هستند.

ازدحام بالای جمعیت زندانیان در این زندان در شرایطیست که زندانیان علاوه بر مشکل جمعیت با مشکلات دیگری نیز دست و پنجه نرم می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به رفت و آمد موش‌های آلوده در محیط زندان و وجود ساس در رختخواب‌های زندان اشاره کرد.

اوضاع نامناسب این زندان تا حدی وخیم است که سازمان بین‌المللی نظارت بر زندان‌ها خواستار اتخاذ طرحی اضطراری بمنظور نوسازی ساختمان زندان و کاهش جمعیت زندانیان آن شده است.

دادگاه اداری مُلون (Melun) در ناحیه «سن-ا-مارن» طی ماه آوریل گذشته دستور پاکسازی محیط زندان از حشرات موذی و جوندگان ظرف مدت 3 ماه را صادر کرد و خواستار بازسازی و نوسازی ساختمان مخروبه زندان شد و کاهش جمعیت زندانیان آن شد اما تاکنون هیچگونه پیشرفتی در خصوص این مسائل حاصل نشده است.

بنابر اعلام دادگاه عالی اداری، شرایط زندان فرسنس هم‌اکنون به گونه‌ایست که در آن احتمال آسیب جانی به زندانیان از طریق وادار کردن آنها به انجام رفتارهای غیرانسانی و ناشایست وجود دارد.

شرایط نامناسب زندان‌های فرانسه در حالیست که کمیسر حقوق‌بشر شورای اروپا و سازمان نظارت بین‌المللی بر زندان‌ها ضمن انتقاد شدید از شرایط بسیار ناگوار این زندان‌ها، مشکلات موجود در آنها را از جمله علائم ضعف ساختاری سیستم اداره زندان‌های این کشور اعلام کرده‌ است.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر کمیسیون حقوق بشر اروپا تاکنون چندین بار اوضاع زندان‌های فرانسه را تحقیرآمیز، اسفبار و غیر ‌قابل تحمل توصیف کرده‌اند اما با این وجود هیچگونه اقدام ضربتی در این خصوص صورت نگرفته است.

فرانسه در میان 15 کشور اروپایی، بالاترین نرخ خودکشی در زندان‌ها را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که ظرف مدت 50 سال میزان خودکشی در زندان‌های این کشور 5 برابر شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر