بازدید 4308
۱

عوارض موج گرما در استان‌های خوزستان و ایلام

کد خبر: ۷۱۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 29 July 2017
دمای بالای ۵۰ درجه سانتی گراد ساعت کار ادارات خوزستان را کاهش داد.
 
به گزارش میزان، کیومرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: با توجه به افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای هوا در استان خوزستان، ساعات کار تمام ادارات، سازمان‌ها،  بانک‌ها، شرکت‌ها، مراکز آموزشی و دستگاه‌های اجرایی از شنبه هفتم مرداد تا دوشنبه نهم مرداد ساعت سیزده است.
 
وی افزود: به دلیل گرمای بالای هوا در روز‌های پیش رو و لزوم رفاه حال شهروندان و صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج بار، زمان اتمام کار همه ادارات به جز مراکز عملیاتی، درمانی، آتش نشانی، امدادی و بیمارستان‌ها در سراسر استان را کاهش دادیم. 
 
گرمای شدید در استان ایلام و احتمال خاموشی
 
گرمای شدید هوا از یک طرف، مصرف بالای برق و احتمال خاموشی از طرف دیگر باعث شده مردم ایلام روزهای بحرانی را سپری کنند.

به گزارش مهر، این روزها موج گرما بیشتر مناطق استان ایلام را فرا گرفته و هر روز موج تازه ای گرما استان را در می گیرد، از طرف شرکت توانیر اعلام کرده است: با توجه به اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از هفته آینده یک موج گرمای هماهنگ وارد کشور می‌شود، در استان‌های تهران، خوزستان، مازندران، کرمانشاه و ایلام در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف شاهد خاموشی خواهیم بود.

خاموشی جدی تر از هر زمان‌دیگری است


مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از روزهای  آینده یک موج گرمای هماهنگ وارد کشور می‌شود و استان ایلام را  نیز در بر می گیرد در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف شاهد خاموشی خواهیم بود.

هادی شیرخانی افزود: مردم‌ تلاش کنند حداقل ۱۵ درصد از مصرف خود را که قطعا بی رویه استف بکاهند.

وی افزود: در بحران گرمای یک ماه پیش نیز تا آستانه خاموشی پیش رفتیم اما همکاران ساعی و جهاد گر با جابجایی بار برق رسانی مطمئن به مشترکین را انجام ‌دادند اما در چند روز آینده بحران بسیار جدی است.

وی افزود: در کولرهای آبی تا حد امکان از دور کند کولر استفاده شود، دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است.

شیرخانی گفت: هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی  به طور همزمان به ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق ایلام افزود: خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

موج گرما تا هفته آینده ادامه دارد


مهران و دهلران طی سال جاری برای چندمین بار به عنوان گرم ترین شهرهای کشور شناخته شدند و دمای هوا در این دو شهرستان از مرز ۵۲ درجه از عبور کرده است.

مدیر کل هواشناسی ایلام گفت: موج جدید گرما از روز پنجشنبه مناطق مختلف این استان را فرا گرفته و تا هفته آینده نیز ادامه دارد.

یوسف شیخ الملوکی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: در این مدت افزایش دمای هوای مناطق گرمسیری تا ۵۲ درجه و مناطق سردسیری و معتدل نیز تا ۴۲ درجه خواهد رسید.

وی افزود بر اساس نقشه های هواشناسی تا اواخر هفته آینده این گرما در هوای استان پایدار خواهد بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهتر نیست بجای اینکه هرسال بگن کم مصرف کنید چند تا نیروگاه درست کنن تا مشکل برق حل بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل