بازدید 5149

دیدار «ایوانکا ترامپ» با دبیرکل سازمان ملل

کد خبر: ۷۱۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 29 July 2017
دختر و مشاور غیر رسمی رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در مقر اصلی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک آمریکا با دبیرکل این سازمان بین المللی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در بحبوحه تلاشهای رئیس جمهور آمریکا برای کاستن از سهمیه پرداختی واشنگتن به سازمان ملل متحد، «ایوانکا ترامپ» روز جمعه در مقر اصلی این سازمان بین المللی در شهر نیویورک با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

ایوانکا ترامپ که تصور می شود از نفوذ بسیاری بر پدر و همسر خود- «جرد کوشنر»- برخوردار است، یکی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ بشمار می رود.

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که آنتونیو گوترش و ایوانکا ترامپ در این دیدار «پیرامون حوزه هایی از منافع مشترک» بحث و گفتگو کردند.

گفتنی است که در زمان برگزاری نشست «جی ۲۰» در اوایل ماه ژوئیه در شهر هامبورگ آلمان، بانک جهانی با ادعای ارائه بیش از یک میلیارد دلار حمایت مالی به زنان کارآفرین در کشورهای در حال توسعه یک برنامه وام دهی عمومی- خصوصی را آغاز کرد؛ برنامه ای که از ماهها پیش به ابتکار عمل ایوانکا ترامپ راه اندازی شده بود.  

مقامات سازمان ملل متحد تاکنون در خصوص این دیدار اظهارنظری نکرده اند.

گفتنی است که آمریکا با پرداخت ۲۲ درصد از ۵.۴ میلیارد دلار بودجه اصلی دوسالانه و ۲۸.۵ درصد از بودجه ۷.۳ میلیارد دلاری حفظ صلح سازمان ملل متحد، دارای بالاترین سهمیه مالی در میان ۱۹۳ کشور عضو این سازمان بین المللی است.

به رغم تمام تلاشهای دونالد ترامپ برای کاهش سهمیه پرداختی واشنگتن به سازمان ملل متحد، این کنگره آمریکا است که در نهایت تصمیم خواهد گرفت چه میزان کمک مالی برای تأمین بودجه سازمان ملل قابل پرداخت است.

جمهوریخواهان- که کنترل هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را در دست دارند- و دموکراتها می گویند که از طرح رئیس جمهور آمریکا برای کاهش شدید سهمیه پرداختی این کشور حمایت نمی کنند.

با این حال، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در توجیه این تصمیم خود بارها گفته است که سهمیه این کشور در تأمین بودجه سازمان ملل متحد «غیرمنصفانه» است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل