بازدید 3816

تغییر یک یا دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا؟

اگر یک تاکسی قرار باشد 70 درصد مسافران را رایگان سوار کند، بعد از چند سال از حرکت می‌ایستد و این تاکسی همان فوتبال است.سال گذشته آن دسته از شکایت‌هایی که به فیفا و دادگاه CAS رفته بود، به جریان افتاد و پنجره نقل‌وانتقالات چند تیم ما از جمله تراکتورسازی و استقلال بسته شد.
کد خبر: ۷۱۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ 26 July 2017
مهدی تاج در گفت‌وگویی با رادیو ورزش درباره ابهاماتی که در خصوص حضور تیم‌های بدهکار در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برای فصل جدید وجود دارد، گفت: در خصوص میزان بدهی‌ها، تمام باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر ایران بدهی دارند و از گذشته هم داشتند. بعید می‌دانم لیگی تاکنون با تسویه حساب آغاز شده است. فدراسیون فوتبال از یک سال گذشته اتفاقاتی که اکنون رخ داده و ممکن است رخ بدهد، پیش‌بینی می‌کرد. همچنین موضوع صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها و بدهی به بازیکنان خارجی را پیش‌بینی می‌کردیم.

به گزارش تابناک ورزشی، رییس فدراسیون ادامه داد: سال گذشته آن دسته از شکایت‌هایی که به فیفا و دادگاه CAS رفته بود، به جریان افتاد و پنجره نقل‌وانتقالات چند تیم ما از جمله تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال بسته شد. بعد از این اتفاق فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها نامه زد که این مسئله به بازیکنان داخلی هم سرایت پیدا می‌کند. طبیعی است که بازیکنی که قراردادی بسته و مأموریتی انجام داده، باید به حق و حقوق خود برسد. اگر قرار نیست که به تعهدات عمل شود، این تعهدات را در قرارداد هم قید نکنند. خیلی از باشگاه‌ها رعایت کردند و هفت هشت باشگاه از جمله پارس جنوبی، گسترش فولاد، ذوب‌آهن، پیکان و... هستند که هیچ بدهی به بازیکنان خارجی ندارند یا بدهی آنها بسیار محدود است.

«بیشتر بدهی‌ها برای باشگاه‌هایی است که برای لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شده‌اند و نفت هم که از جام حذفی سهمیه آسیا را کسب کرده، با این شرایط مواجه است». رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این جمله گفت: این باشگاه‌ها باید بدهی‌های خود را صاف کنند و البته آنها هم حرف‌ها و دلایلی دارند که درست است. در این خصوص ما با وزیر ورزش و جوانان، برخی نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون ورزش جلسه داشتیم. در این جلسه نمایندگانی چون علی مطهری، نعمتی، یوسف‌نژاد، وکیلی و... حضور داشتند که مسائل مورد نیاز را بررسی کردیم. در جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد، گفتیم یا ما باید باشگاه‌ها را مانند کشورهای عربی اداره کنیم یا مانند کشورهای اروپایی؛ نمی توانیم حد وسط باشیم. کشورهای عربی با پول حاکمیت فوتبال‌شان را اداره می‌کنند که پول تماشاگر، حق پخش، هوادار، پیراهن و... ندارند یا بسیار محدود است. اگر قرار نیست به این شکل اداره شویم، باید مانند اروپا کاملاً خصوصی باشیم، اما حقوق اصلی فوتبال از جمله حق پخش که از آن بی بهره هستیم، پرداخت شود. اگر یک تاکسی قرار باشد 70 درصد مسافران را رایگان سوار کند، بعد از چند سال از حرکت می‌ایستد و این تاکسی همان فوتبال است. ما این مسائل و فرم نگاه به فوتبال را به نمایندگان مجلس اعلام کردیم تا تصمیمی درست گرفته شود.

تاج افزود: AFC اعلام کرده تا 31 آگوست (9 شهریورماه) باشگاه‌ها باید بدهی مالیاتی خود را بدهند. مشکلی که در این خصوص وجود دارد، مقابل حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا گرفته خواهد شد. برای همین به دنبال حل مشکل هستیم. روز گذشته در جلسه با معاون صداوسیما بودیم و در تلاش هستیم در خصوص حق پخش برای حل مشکلات باشگاه‌ها به جمع‌بندی برسیم. اگر بخواهیم راه منطقی برویم که دنیا می‌رود، باید بدون تعصب اینکه من نماینده مجلس هستم، رئیس صداوسیما یا فدراسیون هستم و... همه دست به دست هم بدهیم که ما یک کشوریم و باید مشکل کشور را حل کنیم. اگر بتوانیم با مجموعه صداوسیما در خصوص حق پخش به جمع‌بندی برسیم، خیلی از مشکلات حل می‌شود. باید بتوانیم حقوق فوتبال که در هیچ دوره‌ای پرداخت نشده، حق تبلیغات و... را بگیریم که خوشبختانه این موضوع امسال در قانون مجلس شورای اسلامی هم آمده است. باید در این خصوص تفاهم کنیم و البته تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ورزش‌ و صداوسیما وجود دارد، اما جای فوتبال در این تفاهم‌نامه مشخص نیست. اگر بتوانیم این کار را انجام بدهیم، می‌توانیم مدعی شویم که توانایی این را داریم که با برنامه مدون پیش برویم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و نفت تهران می‌توانند تا 9 شهریورماه مشکل بدهی مالیاتی خود را حل کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد تکلیف حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد شد، گفت: این درست است که چهار باشگاهی که نام بردید، در اولویت هستند، اما همه باشگاه‌ها باید مشکل خود را حل کنند. در آن نامه‌ای که ارسال شده، پاراگرافی هم وجود دارد مبنی بر اینکه چون نمی‌دانید کدام تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، پس باید همه تیم‌ها مشکل خود را حل کنند. ما باید یک درآمد مشخص را به باشگاه‌ها بدهیم که مثلاً اگر درآمدشان خوب شد، به میل خودشان بازیکن گران بخرند و اگر درآمدشان خوب نبود، بازیکن گران خود را بفروشند تا هزینه‌های باشگاه‌ها مدیریت شود. 

وی داد: اکنون هم در خصوص اخطارهایی که برای باشگاه‌ها از جمله استقلال وجود دارد، باید مکانیزمی حقوقی و قانونی پیدا کنیم. باید دقیقاً مشخص شود این باشگاه چه زمانی و چگونه پول طلبکاران خود را می‌دهد. پرسپولیس و تراکتورسازی هم همین‌طور هستند. در جلسه‌ای که با نمایندگان مجلس برگزار شد، مدیران این سه باشگاه حضور داشتند و قرار شد مشکل خود را حل کنند تا این بخش‌نامه قربانی نگیرد. ضمن اینکه اگر باشگاهی نتوانست مشکلش را حل کند، سهمیه آن تیم سهمیه کشور است و باید از سهمیه آسیایی کشور دفاع کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که اگر تیمی را به خاطر بدهی کنار بگذاریم و تیم دیگری جایگزین حضور در لیگ قهرمانان آسیا شود برای کشور وجهه خوبی ندارد، خاطرنشان کرد: بله، خیلی بد است. به همین دلیل ما از سال گذشته برای پرداخت بدهی‌ها به باشگاه‌ها فشار آوردیم و 10، 15 درصد بدهی‌ها نیز صاف شد. کمیته انضباطی هم در این خصوص ایستاد و گفت باشگاه‌ها طبق همان چیزی که بازیکن جدید می‌گیرند، باید 10 درصد بدهی‌های خود را صاف کنند. ضمن اینکه قرار شد عایدی که باید به باشگاه‌ها بدهیم، در اختیار سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت قرار بگیرد تا بدهی آنها پرداخت شود. البته این فقط یک طرح است که 50 درصد این درآمدها از سوی باشگاه به کمیته تعیین وضعیت یا انضباطی داده شود تا طبق لیست خودشان پول طلبکاران پرداخت شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر