بازدید 4503

منفجر کردن بمبی از جنگ جهانی دوم در اسلوونی

کد خبر: ۷۱۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸ 26 July 2017
نیروهای ویژه واحد حفاظت از انفجار وزارت کشور اسلوونی بمبی از جنگ جهانی دوم را در روستای «بربرک» در شمال شرقی این کشور، طبق برنامه و بدون هرگونه آسیب به انسان و محیط زیست منهدم کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه های اینترنتی بالکان، قبل از انجام عملیات انهدام بمب باقی مانده از جنگ جهانی دوم، 450 ساکن روستا تخلیه و سپس مراحل تخریب بمب با دو انفجار به فاصله 10 دقیقه انجام شد.
 
بمب باقی مانده از جنگ جهانی دوم به وزن 250 کیلوگرم توسط یک ساکن روستا در شمال شرقی اسلوونی یافت شد و آن را بوسیله کامیون به حیاط خانه خود انتقال داد و سپس مراتب را به پلیس اطلاع داد.
 
«ایگور بوخ» مامور واحد مهمات منفجر نشده وزارت کشور اسلوونی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حمل بمب این فرد غیر کارشناس ممکن بود فاجعه بزرگی را بوجود بیاورد، گفت: این نخستین بمب از این نوع است که در اسلوونی یافت شده است.
 
در کشورهای حوزه منطقه بالکان، بمب های متعددی از جنگ اول و یا دوم جهانی یافت و توسط پلیس منهدم شده اند. از جمله حدود 4 ماه پیش بمبی به وزن 500 کیلوگرم باقی مانده از جنگ جهانی دوم در بلگراد پایتخت صربستان یافت که توسط ماموران ویژه پلیس وزارت کشور صربستان منهدم شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان