بازدید 2964

تبدیل ریال به تومان شأن قانون‌گذاری دارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: : به‌علت اثرگذاری اجرای لایحه تبدیل ریال به تومان در کل کشور، تصمیم‌گیری در این خصوص از شئونات قانون گذاری است.
کد خبر: ۷۱۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 02 August 2017
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تاثیرات تبدیل واحد پول کشور از ریال به تومان در اقتصاد کشور، اظهار داشت: پیش‌ بینی من این است که تبدیل واحد پولی کشور از ریال به تومان نمی‌تواند تاثیر منفی در اقتصاد داشته باشد و در محاسبات و تنظیم اسناد سهولت ایجاد می‌کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا لزومی برای ارائه این لایحه به مجلس شورای اسلامی وجود دارد یا اینکه در حوزه اختیارات رئیس جمهور است، گفت: به‌علت اثرگذاری اجرای لایحه تبدیل واحد پول کشور از ریال به تومان در کل کشور، تصمیم‌گیری در این خصوص از شئونات قانون گذاری است.

حاجی دلیگانی همچنین با اشاره به اینکه در خیلی از قوانین کشور عنوان ریال قید شده است، اضافه کرد: با توجه به آورده شدن عنوان ریال در بسیاری از قوانین کشور لایحه تغییر این عنوان به تومان باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان درخصوص اینکه باید چند صفر از واحد پولی کشور کم شود، خاطرنشان کرد: به دلیل تفاوت یک صفری بین ریال و تومان برداشته شدن یک صفر در جامعه از جهت روانی پذیرفته‌تر است و آثار روانی کمتری دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان