بازدید 2728
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت اقوام مختلف در مدیریت‌ها

جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان گلستان با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵ 24 July 2017
جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان گلستان با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه استان گلستان استانی ویژه و پراهمیت برای کشور است، گفت: استان گلستان در برخی زمینه ها سرآمد است و وجود اقوام مختلف در این استان مثل رنگین کمانی زیبا از همزیستی مسالمت آمیز و صمیمانه می تواند بعنوان الگویی در داخل و خارج از کشور مطرح باشد.


معاون اول رییس جمهور افزود: مردم استان گلستان دارای سابقه درخشان فرهنگی و سیاسی و مردمی موقعیت شناس هستند که در انتخابات اخیر نیز هوشمندانه به صحنه آمدند و رای بالایی به دکتر روحانی دادند.


وی همچنین استان گلستان را یکی از استان های پراهمیت در زمینه کشاورزی برشمرد و بر لزوم رفع موانع پیش روی توسعه کشاورزی و تبدیل شیوه های سنتی کشاورزی به روش های نوین در این استان تاکید کرد.


جهانگیری اظهار داشت: استان گلستان یکی از استان های مهم مرزی کشور است و با توجه به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت روابط با کشور ترکمنستان، استان گلستان می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در این زمینه ایفا کند و از فرصت هم مرز بودن با این کشور همسایه برای توسعه اقصادی استفاده کند.


معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه استان های مرزی باید از فرصت مرز به بهترین نحو ممکن استفاده کنند، خاطر نشان کرد: مرز یکی از مهمترین فرصت ها برای توسعه است اما متاسفانه گاهی به مرز بعنوان زمینه تهدید و قاچاق نگریسته می شود که این رویکرد حتما باید اصلاح شود.


وی دریا را از دیگر ظرفیت ها و مزیت های استان گلستان دانست و تصریح کرد: برای تحول و ترقی استان گلستان باید طرح ها و برنامه های توسعه‌ای مبتنی بر ظرفیت های استان نظیر دریا، مرز و کشاورزی تدوین و اجرایی شود.


جهانگیری همچنین با اشاره به لایحه دولت در خصوص ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در استان گلستان، گفت: با وجود برخی مخالفت ها، دولت لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون را تصویب و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد اما متاسفانه در تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد در 7 استان مرزی محروم کشور کم لطفی شد و تصویب این لایحه تا کنون به تأخیر افتاده است.


معاون اول رییس جمهور از جزیره آشوراده بعنوان یکی دیگر از امتیازات استان گلستان نام برد و افزود: جزیره آشوراده از ظرفیت ها و امتیازات مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و باید با رعایت مسائل زیست محیطی به یکی از مناطق گردشگری کشور تبدیل شود.


وی با بیان اینکه طرح راه آهن گرگان ـ مشهد از دستور کار دولت خارج نشده و دولت همچنان به دنبال اجرای این پروژه است.
دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به دغدغه نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فقدان آب شرب مناسب در برخی روستاهای شرق استان، افزود: براساس گزارش ها، 46 درصد جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می کنند و لازم است استان گلستان بتواند متناسب با جمعیت روستایی، سهم خود را از منابع مالی که برای تامین آب روستاییان کشور تخصیص داده می شود، دریافت کند.


معاون اول رییس جمهور با یادآوری ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری مختلف استان گلستان، گفت: دیوار دفاعی اسکندر در استان گلستان می تواند یکی از جاذبه های مهم گردشگری در این استان باشد که لازم است سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری با نگاه ویژه این موضوع را پیگیری کند.


وی همچنین به تصمیم اخیر دولت مبنی بر استفاده 30 درصدی از ظرفیت زنان و جوانان در انتصاب مدیران دولت اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت اقوام مختلف نیز در مدیریت ها استفاده شود و نباید کسی که از شایستگی و توانمندی برخوردار است به دلیل اینکه جزو اقوام و مذاهب دیگر بشمار می رود از فرصت مدیریتی محروم گردد.


جهانگیری از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست اصلی ترین مسائل استان گلستان نظیر کشاورزی، تأمین آب روستاییان، استفاده از فرصت مرز و دریا و توسعه گردشگری در استان را با جدیت پیگیری و جلساتی در این خصوص با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و نمایندگان استان برگزار کند.


استاندار گلستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت استان و میزان اجرای مصوبات سفرهای رییس جمهور به این استان ارائه کرد و خواستار صدور مجوز هر چه سریعتر برای ایجاد منطقه گردشگری در جزیره آشوراده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست شد.


نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی هم هر کدام در سخنانی ضمن تاکید بر همراهی با دولت در جهت خدمت رسانی به مردم اصلی ترین مسائل و مهمترین چالش های استان نظیر تأمین آب شرب روستاییان، توسعه کشاورزی، اشتغال و وضعیت معیشتی مردم و استفاده از ظرفیت های اقوام مختلف در استان تشریح کردند و خواستار توجه هرچه بیشتر دولت به استان گلستان شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر