بازدید 4219

ساکت:حذف شدیم چون ریسک کردیم

کد خبر: ۷۱۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 24 July 2017
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال، گفت: با حمایت از تیم ملی امید، قصد داریم تا پس از سال‌ها در المپیک حضور داشته باشیم.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت در مورد حذف تیم امید از قهرمانی زیر 23 سال آسیا، گفت: بر اساس یک برنامه ریزی میان مدت در کمیته فنی، مشورت با کی‌روش و همچین طرح موضوع در  هیات رئیسه فدراسیون، مقرر شد تا تیم زیر 20 سال ایران در مسابقات قرقیزستان حضور داشته باشد. همانطور که می‌دانید مسابقات زیر 23 سال قهرمانی آسیا در دو مرحله مقدماتی (تیر ماه در قرقیزستان ) و مرحله نهایی ‌(بهمن ماه در  چین) برگزار و تیم ملی زیر 20 سال ایران در مرحله مقدماتی به رقابت با حریفان خود پرداخت.

وی افزود:‌ سیاستگذاری و هدف فدراسیون فوتبال حضور در المپیک 2020 توکیو است و  تلاش فدراسیون فوتبال شکستن طلسم حضور در المپیک است. برای این کار نیاز به یک برنامه ریزی 3 ساله داریم. بر همین اساس پس از طرح موضوع در کمیته فنی و توسعه فوتبال و مشورت با سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان‌، مقرر شد تا این تیم به قرقیزستان اعزام شود. این موضوع نیز قبل از اعزام توسط فدراسیون مطرح و اعلام شد. علیرغم ریسک فنی با اندیشه راهبردی این تصمیم گرفته شده و خود را برای هر شرایطی آماده کرده است.معتقدم این تیم با بازیکنان و کادر پرتلاشی که در قرقیزستان حضور پیدا کرد و نباید به هیچ وجه مورد تخریب رسانه ها قرار بگیرد. در واقع فدراسیون فوتبال از ابتدا ریسک حضور این تیم در مسابقات فوق را  پذیرفت.

رئیس سازمان تیم های ملی در ادامه یادآور شد: این بازیکنان، همان ملی پوشانی هستند که در تیم ملی فوتبال جوانان و در جام جهانی حضور داشته و به جز چهار بازیکن زیر 23 سال که به این تیم اضافه شدند، تیم کاملا جوانی به مسابقات اعزام شد و در واقع اعتقادی برای استفاده از سهیمه سه بازیکن بزرگسال خود در این مسابقات نبود و استفاده نشد.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال ادامه داد: این تصمیم گیری با احتمال هر نتیجه ای برای فدراسیون قابل تصور بود.گروه  ایران به یک گروه سه تیمی  تبدیل شد و قرار داشتن در گروه سه تیمی ریسک و شرایط خاص خود را دارد. در میدانی سخت به مصاف رقبای خود رفتیم و بازیکنان ما از لحاظ سنی 3 تا 4 سال از حریفان خود کوچکتر بودند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار