بازدید 2829
۱

گرانی و سهمیه بندی بنزین درکار نیست

کد خبر: ۷۱۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 24 July 2017
درحالی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده بود، دولت و مجلس باید مصوباتی در خصوص تغییر قیمت یا سهمیه بندی داشته باشند که معاون وزیر نفت افزایش قیمت و سهمیه بندی مجدد بنزین را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون وزیر نفت با تکذیب در دستور کار داشتن افزایش قیمت و سهمیه بندی مجدد بنزین، گفت: مشکلی در تامین بنزین و انواع سوخت وجود ندارد و به خوبی توزیع سوخت در کشور درحال مدیریت است.

عباس کاظمی درباره احتمال سهمیه بندی مجدد بنزین، گفت: سهمیه بندی بنزین مطرح نیست.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین نیز بیان داشت: موضوع افزایش قیمت نیز مطرح نیست و ما چنین درخواستی را ارائه نکرده‌ایم.
کاظمی درباره چرایی افزایش مصرف بنزین در سال جاری، گفت: علت اصلی رشد مصرف بنزین و سوخت، افزایش رشد اقتصادی کشور و رفاه بیشتر است.

وی اضافه کرد: به دلیل رشد اقتصادی کشور، میزان استفاده از خودرو و شماره‌گذاری آن، حدود 8.5 درصد افزایش داشته است که افزایش مصرف بنزین را به دنبال دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که افزایش 8.5 درصدی مصرف بنزین، یک رشد غیرطبیعی به شمار نمی‌رود، ادامه داد: به دلیل افزایش رشد اقتصادی، میزان مصرف انواع حامل‌های انرژی، از جمله برق نیز افزایش داشته به طوری که گزارش‌ها از رشد حدود 10 درصدی مصرف برق حکایت دارند.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: مشکلی در تامین بنزین و انواع سوخت وجود ندارد و به خوبی توزیع سوخت در کشور درحال مدیریت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سه روز پیش ریاحی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به افزایش نگران کننده مصرف بنزین در کشور گفته بود: چنانچه نتوانیم این روند صعودی مصرف بنزین را کنترل کنیم، دولت و مجلس باید مصوباتی درخصوص تغییر قیمت یا سهمیه بندی داشته باشند.

ریاحی تأکید کرد: هم اکنون برای تأمین بنزین مصرفی مشکلی نداریم اما قطعاً این روند تا حدی می تواند پیش برود چون علاوه بر استفاده کامل از توان داخلی ما هم اکنون از بخشی از ذخایر و واردات برای تأمین این مقدار بنزین استفاده می کنیم.

وی گفت: چنانچه نتوانیم این روند صعودی مصرف بنزین را کنترل کنیم دولت و مجلس باید مصوباتی درخصوص تغییر قیمت یا سهمیه بندی داشته باشند و ما بعنوان مجری تنها اجراکننده سیاست ها هستیم.

ریاحی اضافه کرد: با اینکه اکنون پاسخگوی نیازهای کشور هستیم اما چنانچه مورد خاصی پیش بیاید مدیریت کلان کشور در این زمینه باید تصمیم گیری کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: دولت اکنون در قبال سوخت یارانه سنگینی می پردازد در صورتی که قیمت سوخت بسیار بالاتر از این نرخ هاست و این موضوع کار کارشناسی می خواهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
باز دارین ذهنهای مردمو آماده میکنین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر