بازدید 9212

نامه آیت‌الله‌سیستانی به آیت‌الله‌صافی‌گلپایگانی

آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق در نامه‌ای به آیت‌الله صافی گلپایگانی، ضمن تشکر از پیام تبریک ایشان به مناسبت آزادسازی موصل از جور داعشیان تکفیری تاکید کرد: رشادتها و جانفشانی های مردم غیور عراق باعث افتخار و مباهات و شایسته تقدیر و تشکر فراوان است
کد خبر: ۷۱۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 23 July 2017
آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق در نامه‌ای به آیت‌الله صافی گلپایگانی، ضمن تشکر از پیام تبریک ایشان به مناسبت آزادسازی موصل از جور داعشیان تکفیری تاکید کرد: رشادتها و جانفشانی های مردم غیور عراق باعث افتخار و مباهات و شایسته تقدیر و تشکر فراوان است.

به گزارش ایرنا، در این نامه آمده است: رشادت ها و جانفشانی های مردم غیور عراق از پیرو جوان، بزرگ و کوچک در کارزار سرنوشت ساز سه سال گذشته هرچند برای اینجانب دور از انتظار نبود اما حقا' سبب افتخار و مباهات و شایسته تقدیر و تشکر فراوان است.

وی همچنین در این نامه اظهار داشته، امیدوارم با دعایتان، شر اشرار و کید فجار از عراق و دیگر سرزمین های اسلام، دفع و امنیت و آسایش کامل را خداوند منان به همگان ارزانی دارد.
به گزارش ایرنا، پس از نبردهای سنگین و خانه به خانه در موصل میان نیروهای عراقی با گروه تروریستی داعش، عراقی ها سرانجام هشتم تیرماه امسال این شهر را آزاد کردند.
گروه تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 در یک یورش برق آسا که بطور مشکوکی سازماندهی شده بود، شهر موصل را به کنترل خود در آورد و چند روز بعد ابوبکر البغدادی اعلام خلافت کرد و دولت به اصطلاح اسلامی خود خوانده را تشکیل داد.

به دنبال آن علاوه بر سایر مناطق استان نینوا، بخش های وسیعی از 6 استان دیگر عراق نیز پی در پی سقوط کرد و گروه تروریستی داعش تا دروازه های بغداد نیز رسید.
آیت الله سیستانی، به دنبال سقوط موصل فتوای معروف جهاد کفایی خود را اعلام کرد که در نتیجه آن نزدیک به یک میلیون عراقی برای پیوستن به مدافعان و نیروهای مسلح به مراکز نظامی مراجعه کردند و همان هنگام تشکیلات مهم الحشدالشعبی نیز تشکیل شد که بدنه اصلی آن را نیروهای داوطلب مردمی تشکیل دادند و در سه سال گذشته پیروزی های بزرگی را محقق کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار