بازدید 3454

بازگشت تمام حاجیان به ایران تا ششم محرم

کد خبر: ۷۱۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 23 July 2017
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تمام حاجیان ایرانی تا روز ششم محرم از حج سال 96 بازگشته و راهی ایران شوند.

به گزارش میزان، حمید محمدی با اشاره به جزئیات روند اعزام زائران به حج تمتع سال 96 گفت: 590 کاروان از کشور ایران عازم عربستان خواهند شد که از این تعداد 300 کاروان مدینه قبل خواهند بود.

وی افزود: اقامت زائران در مدینه حدوداً 5 تا 6 شب خواهد بود اما به دلیل تأخیر در پروازها و حجم تردد در فرودگاه مدینه این احتمال وجود دارد که مدت زمان حضور زائران در این شهر طولانی‌تر شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به محدودیت‌های موجود در فرودگاه‌های کشور عربستان تصریح کرد: حجم تردد زائران در کشور عربستان بسیار زیاد است به همین خاطر این امکان وجود دارد که در تردد زائران با برخی بی‌نظمی‌ها مواجه شویم.

محمدی در پاسخ به این پرسش که زائران ایرانی چه زمانی به کشور ایران بازخواهند گشت اظهار کرد: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تمام زائران ایران تا روز ششم محرم به کشور بازگردند.

وی با بیان اینکه حج سال 96 ویژگی‌های خاصی خواهد داشت اظهار کرد: در شرایطی که حج سال 96 شرایط ویژه‌ای را خواهد داشت در جلسات آموزشی و توجیهی این موضوع به حجاج یادآوری شده و امیدوار هستیم در ایام حج زائران کشورمان با مشکل خاصی مواجه نشوند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین روند معاینات پزشکی حجاج خاطرنشان کرد: وضعیت جسمانی حجاج بررسی شده و تمام پزشکانی که قرار است عازم کشور عربستان شوند پرونده‌های حاجیان ایرانی را در اختیار دارند.

محمدی با اشاره به آخرین اقدامات به منظور تدارک هتل برای حجاج ایرانی گفت: عوامل اجرایی ایران تمام شرایط برای تهیه هتل و همچنین تغذیه زائران ایرانی را در کشور عربستان فراهم کرده و ازا ین بابت با مشکلی مواجه نیستیم.

وی افزود: اولین گروه از عوامل اجرایی کشور روز سوم مردادماه عازم کشور عربستان خواهند شد که مجموعه مدیران هتل‌ها و آشپزخانه‌ها نیز شامل این عوامل می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت اصلی‌ترین مشکل زائران ایرانی در ایام حج را تأخیر در پروازها دانست و بیان کرد: این احتمال وجود دارد که به دلیل حجم بالای پروازها و حضور بیش از 1.5 میلیون زائر از کشورهای مختلف در مکه و مدینه زائران ایرانی در پروازهای خود با مشکل تأخیر مواجه شوند.

محمدی در رابطه با روند صدور ویزا برای زائران ایرانی تصریح کرد:با توجه به عدم فعالیت سفارت و کنسول‌گری ایران در کشور عربستان مقرر شد ویزای زائران ایرانی به‌صورت الکترونیک صادر شود و خوشبختانه با این راهکار مشکل صدور ویزا برای زائران از بین رفت.

وی با ارائه آماری از تعداد ویزاهای صادرشده برای زائران ایرانی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 22 هزار ویزا برای حجاج ایرانی صادر شده و 50 درصد از عوامل اجرایی حج نیز موفق به دریافت ویزای خود شده‌اند.

رئیس سازمان حج وزیارت در خصوص اقدامات صورت گرفته به‌منظور حضور ده دیپلمات ایرانی در زمان حج در کشور عربستان اظهار کرد: وزیر حج و زیارت کشور عربستان این تعهد را داده که مقدمات حضور 10 دیپلمات ایرانی در ایام حج در کشور عربستان را فراهم کند اما هنوز مقدمات این کار فراهم نشده است.

محمدی تأکید کرد: با توجه به مذاکراتی که هفته گذشته با وزیر حج و زیارت کشور عربستان داشتیم وی قول مساعد داد تا شرایط برای حضور دیپلمات‌های ایرانی در کشور عربستان هرچه سریع‌تر فراهم شود.

وی با بیان اینکه عربستان به تعهدات خود که در متن توافق‌نامه با ایران آمده است پایبند خواهد بود گفت: در شرایطی که با تغییر ولی‌عهد کشور عربستان مواجه بودیم اما مسئولان این کشور به متن توافق‌نامه با ایران پایبند بوده و در این رابطه با مشکلی مواجه نخواهند شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر